Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 April 2011

[Latest Sarawak] : SPR main tipu, terima dokumen BN dan PAS tidak menang di muara tuang.

Belom dapat disahkan lagi tetapi terdapat maklumat yang menyatakan bahawa PAS telah menang di N15 Muara Tuang tanpa bertanding disebabkan BN Sarawka gagal menyerahkan borang penamaan calon...akan diteruskan dengan pencarian maklumat yang lebih terperinci.

Telah disahkan bahawa Brother kepada Pehin Taib didiskualifikasikan dan calon PAS telah menang tanpa bertanding di N15 Muara Tuang...berita ini telah disahkan.....salam Lawan

Updated : SPR telah menerima nota bantahan dari calon bn meskipun masa untuk menerima bantahan telah tamat. SPR main tipu dan PAS bertanding dengan BN di kawasan tersebut. 1 lawan 1.

Di edit oleh : AmenoWorld

Share this

16 Responses to " [Latest Sarawak] : SPR main tipu, terima dokumen BN dan PAS tidak menang di muara tuang. "

  1. tempat kamek ya! harap bukan sekadar khabar angin. amin.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Tahniah kepada yang menang tanpa bertanding itu. Kita tundukkan kerajaan BN......

    BalasPadam
  4. UNDI DENGAN CERMAT.
    ANDA MAMPU MENGUBAHNYA!!

    BalasPadam
  5. BZ...

    Takbir! ALLAHUAKBAR!

    BalasPadam
  6. BZ...

    Takbir! ALLAHUAKBAR!

    BalasPadam
  7. http://says.my/akutaktipu/invite

    BalasPadam
  8. Mahfuz Omar says the objection by PAS' Noraini Hamzah on BN's candidate has been rejected. PAS is alleging that the PBB candidate (who is Taib's brother) did not submit election expenses documents for 2006 polls and wants the PBB candidate disqualified. EC announces one-on-one contest there. (Malaysiakini)

    Untuk pengetahuan semua, Muara Tuang masih akan ditandingi. No walkover.

    Apa pun PAS kena kerja kuat untuk menang di Muara Tuang.

    BalasPadam
  9. alhmadulillah..kemenangan yang aku nanti2kan..arap berterusan..lawan sampai abis2an..Allah s.w.t bersama orang yang benar

    BalasPadam
  10. Jam 1.35 tengah hari ini, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mencatat sejarah baru! di DUN N 15 Muara Tuang. Calon Barisan Najis dari PBB menggelabah mencari penyata kewangan pilihanraya tahun 2006.Dan setelah dihantar, walaupun dibantah oleh pemimpin PAS yang berada di sana, antaranya Menteri Besar Perak yang sah, Mohammad Nizar Jamaluddi...n, akhirnya Pegawai Pengurus Pilihanraya DUN tersebut menerima kertas pencalonan adik Taib Mahmud!!Kekecohan berlaku apabila Mohamad Ali Mahmud gagal menyerahkan penyata kewangan piliharaya DUN Sarawak pada 2006 setelah proses bantahan tamat jam 11 pagi tadi.Pemimpin PAS membantah keputusan Pengurus Pilihanraya yang masih menunggu Ali menghantar penyata kewangannya walaupun jam sudah melewati 1230 tengah hari!Dan akhirnya malaon pencacai Umno-APCO ini masih menerima juga kertas pencalonan setelah Ali menyerahkannya hanya pada jam 1.20 tengah hari!

    BalasPadam
  11. belom bertandng dah kotor ni kan pulak dah undi nnti......
    kekotoran tu dah terang lagi bersuluh spotlight ni pon rmi yg tak nmpk2 lg

    BalasPadam
  12. Clan-clan Taib Mahmud 'menyerang' kembali. Buatlah pilihan bijak anda nanti. Teringat saya dengan clan-clan Ampatuan di Mindanao tu. Ni spesis yang sama ni, naikkan kaum kerabat sahaja untuk memerintah negeri. Kaut secukup-cukupnya harta Sarawak.

    -Dr. Latif-

    BalasPadam
  13. sgt2 menyedihkan situasi politik negara skang..xkan nak tunggu jadi mcm mesir,libya dan seangkatan dengannya baru boleh pulih politik negara ni...hmmm...

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...