Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 7 Mac 2011

Lagi penghinaan terhadap Nabi Muhammad !

Tengok bawah neh ;









Kat atas neh adalah karya-karya ilustrasi yang menghina Allah swt, Islam dan Nabi Muhammad saw. Siapa yang buat seme neh? Betul ke kristian yang buat ataupun seseorang yang berlakon menganuti kristian yang buat supaya orang islam dan kristian bergaduh? Lue fikir sendiri. Wa tak punya jawapan yang pasti.

Tengok sini pula.



Sebenarnya ada beberapa pages di facebook yang ditubuhkan khusus untuk menghina islam. Kenapa? Aku pun tak pasti. Tetapi sure ke yang hina neh orang kristian? Aku lagi tak sure. Kalau korang tanya pendapat aku. Aku suspect atheis yang melakukan semua ini. Tujuan? Tak lain tak bukan untuk membuat orang islam dan orang kristian saling bercakaran. Mereka memang mempunyai pemikiran tak sehat macam neh.

Tapi kalau korang perhatikan komen-komen di kedua-dua pages neh korang akan perasan penulisan komen dan rujukan link pula di tulis dalam bahasa indonesia. Betul ke indonesian yang buat seme neh? Entah aku tak sure. Tapi aku ada pandangan yang lain. Mungkin yang tulis neh sengaja nak membuatkan rakyat malaysia menyangka orang indonesia suka menghina agama islam. Tujuan? Nak membuatkan rakyat malaysia benci indonesia.

Di sini ada dua kebencian yang dia nak tanamkan buat kita.

1. Suruh kita benci kristian
2. Suruh kita benci indonesia.

Adakah kita akan benci kristian dan benci indonesia? Nahh.. aku takmo dan aku takan. Korang plak macam mana? Nak benci kristian dan nak benci indonesia ke? Lue fikirlah sendiri. 

Tapi tak semestinya bukan orang kristian dan bukan orang indonesia yang buat page macam tue pula.. pendek kata selagi tiada bukti selagi itulah kita takley nak cakap perkara sebenarnya melainkan berdasarkan kepada persepsi kita semata2.

Aku nak pesan sket kat korang kalau korang ada niat nak masuk pages tersebut untuk berdakwah ke apa ke.. lupakanlah niat suci korang sebab aim page's tersebut dibuat bukanlah untuk berdiskusi sebaliknya ;

1. untuk membuatkan orang islam marah

2. untuk membuatkan org islam bergaduh dengan penganut lain

3. untuk membuatkan orang islam membenci penganut kristian

Sebaiknya korang REPORT je macam aku. Orang datang cara baik, kita balas cara baik. Orang datang cara jahat kita balas cara LICIK. Habis citer.

Report page karikatur Nabi Muhammad saw di sini

Report page menghina Allah swt dan Nabi Muhammad saw di sini.

Updated :

Aku jumpa lagi page yang hina islam. Aku suspect neh page politik indonesia. Page neh anti - parti islam di indonesia. Boleh tengok kat bawah neh ;










Kelakar plak ble aku baca.


1. Buang Alquran ke, bakar ke apa ke seme tue tak menghilangkan zat hikmah yang terkandung dalam Alquran. Selama mana pun mereka nak bakar/hina Alquran di dunia ini setakat itulah je yang mereka mampu buat sebab zat dan kandungan Alquran akan kekal sepertimana janji Allah swt.


2. Hahahaha.. tak pepasal kaabah plak jadi mangsa kebencian mereka. Pelik aku.


3. Hahahah.. ariel kena tahan.. islam plak jadi mangsa kemarahan.. pedehal?


4. Jihad? Tahu ke maksud jihad? Jihad bukan suruh perangi mana2 manusia yang berbeza penganut atau agama.. jihad ada banyak aspek.. kalau tak faham pasal islam asyik nak kondem je sampai ble nak membentuk jalan perdamaian macam neh?


Korang report dua pages neh gak. Sini dan sini.


Cara nak report tengok bawah ;








1. cari link "report page"

2. tak yah "like" lhar page macam tue.. boleh je report walaupun tak di like.


3. then klik.


4. pilih option macam aku atau korang nak pilih yg len pun takpe. Ikut suka asal report.


Ameno : Ble org islam kena tindas dan bangkit melawan mereka kata ia salah..  adil ke? Tak pernah pun Allah swt dan Alquran menyuruh menghina mana2 manusia di dunia ini. Sebab tue kalau nak menilai islam jangan lihat pada penganutnya nescaya kamu akan membenci islam jika merujuk amalan penganut islam pada masakini.

Share this

15 Responses to " Lagi penghinaan terhadap Nabi Muhammad ! "

  1. Minta pada Allah berikan petunjuk..Insyallah....Yakinlah pada Dia..Semoga orang yg melakukan semua ni dibukakan pintu hari da untuk bertaubat. Amin...

    BalasPadam
  2. sudah tekan report. tq

    BalasPadam
  3. Majoriti org yg mengaku islam pun bermati2an tolak Islam, menentang dakwah Islam, ambik ajaran Islam pilih2 yg ada nampak untung dunia ajer, puak2 penentang Islam tumpang sorak dan ambik kesempatan melaksanakan dakyah mereka. Apa lg nak di kata bila org yg berkuasa di Malaysia ialah org Islam yg tak suka Islam yg sebenar2 Islam???

    BalasPadam
  4. sedih ngan zaman skarang..kadang-kadang rase malu ak hidup kat Malaysia ni..agama Allah dan Rasulullah S.A.W dipermainkan..
    pastu ngan berita smlm ckp Malaysia patut jadi role model kat negara Islam yang lain.yang ckp tu bukan negara Islam,negara bukan Islam.da macam kamal atartuk da."Bapa Permodenan Islam" yang diberikan kpd kamal atartuk oleh orang bukan Islam.apa bezanya ngan kes zaman skang?sedih2..:(

    BalasPadam
  5. tapi kan kalo nak kate bukan indon, nape yg komen tu sume bahasa yg same jer.. xkan sume nk nyamar kan? hmmm.. sedeynyer..

    BalasPadam
  6. thanks ameno for the coverage. page2 ni mmg dah lama wujud. dari dulu aku dah perasan.

    Bagi aku, yg buat ni memang orang Kristian Indonesia. Tapi sebelum kawn2 lain nak stereotaipkan, tolong ingat manusia ni ada macam2 jenis, tak semesti bergantng kepada fahaman agama dan kaum sahaja, kita boleh labelkan mereka itu ini. Maka anggaplah penghinaan ini dilakukan oleh sebahagian orang Indonesia Kristian yg biadab dan tidak matang. Jangan pulak kita benci orang Kristian atau Indonesia secara keseluruhan. itu bukan cara kita sebagai orang Islam.

    kita cuma minta mereka mendapat hidayah dan insaf, itu yg terbaik

    BalasPadam
  7. orang yang buat ini memang celaka....

    BalasPadam
  8. Yang buat nie org yg tak berakal... tak perlu takut...ALLAH S.w.T Dah berjanji seorang yg keluar dari islam.... akan diganti dgn 10 orang yg bijak pandai menganuti agama islam... so yang bt nie org yg bukan bijak pandai.....kerugian tak berpihak pada islam. AMIN...

    BalasPadam
  9. saya bukan indon

    jgn mudah di provokasi...perkara ni biasa jumpa. kebanyakan memang dr indon..umat islam ada cara sendiri utk mengatasi masalah ini...jgn ikut org "BODOH" jika tdak mahu di lebalkan bodoh juga...

    BalasPadam
  10. thanks sbb bgtau bnda nihh.
    dh report~

    BalasPadam
  11. biaq pie laa kat depa yg nak kutuk2 islam...sbb depa semua ni mmg allah dah tutup pintu hati...mmg tak akan dpt nur Nya...Orang yg tak dak nur ni sama dgn binatang....ada otak...tapi tak dak akal....Bagi yg ada akal pulak...sama2 lah kita memperkasa kan ilmu ALLAH. Esk mati diri kita jugak yang nak kena....hangpa pikiaq laaa

    BalasPadam
  12. jangan nak hina islam sama sekali nanti di neraka jahanam pasti akan terima di dunia ni kau seronok lah mati nanti di akhirat terpekik tertolong tiada siapa nak tolong demi allah kau nak hina islam sampai mati ke peduli apa aku balasan di neraka infiniti jangan nak ingat ni cerita bohong aku serius ni dan ingat islam bukan pengganas yang sebenar islam ialah ahli sunnah wal jamaah tapi itu syiah

    BalasPadam
  13. orang yang buat ini memang celaka....

    BalasPadam
  14. sedih ngan zaman skarang..kadang-kadang rase malu ak hidup kat Malaysia ni..agama Allah dan Rasulullah S.A.W dipermainkan..
    pastu ngan berita smlm ckp Malaysia patut jadi role model kat negara Islam yang lain.yang ckp tu bukan negara Islam,negara bukan Islam.da macam kamal atartuk da."Bapa Permodenan Islam" yang diberikan kpd kamal atartuk oleh orang bukan Islam.apa bezanya ngan kes zaman skang?sedih2..:(

    BalasPadam
  15. yesus tolol anjing,babi ,bangsat tai ,...

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...