Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 28 Mac 2011

Hot! Fasha artis paling seksi di malaysia!



Paper metro semalam telah membuat satu kajian [baca pengakuan metro di atas] berkenaan artis paling seksi di malaysia. Senarai artis seksi telah ditetapkan oleh harian metro sendiri.


Berdasarkan kepada cara harian metro membuat pemilihan, jelas harian metro memilih mereka kerana kesemua artis di atas memang terbukti mendedahkan aurat mereka secara berani.


Harian metro tidak memilih mereka atas sebab-sebab yang lain. Harian metro tidak memandang mata fasha sandha sebagai seksi, ataupun hidung rozita che wan sebagai seksi. Tidak. Sebaliknya kerana mereka tayang aurat. Buka dada. Banyak benda tersembul keluar. Benda tersebut WAJIB di tutup. Bukan nya WAJIB dibuka buat tayangan umum. Heh.


Aku tak faham tujuan harian metro buat benda alah neh. Orang kalau buat kajian mesti nak mencapai sebab tertentu. Tetapi apa yang harian metro neh nak capai, aku taktahu. Berdasarkan kepada cara wartawan harian metro neh menulis mengenai topic di atas, mereka takde pun nak serap unsur2 dakwah. Mereka malahan bangga bila kajian mereka mendapat sambutan yang hangat.


Katakanlah aku wartawan dan aku buat kajian di atas. Hasil keputusan kajian tersebut aku serahkan kepada artis untuk mereka komen, kemudian hasil komen tersebut aku beri kepada mana-mana pakar motivasi agama untuk komen balik. Kemudian aku siarkan ke dalam paper, dan tengoklah reaksi artis2 neh, kalau mereka tak malu, tak terjun bangunan, ataupun tak tutup muka selama lapanbelas bulan, memang sah, sahlah artis tersebut dan malaikat ilham sudah tidak bersahabat akrab lagi. Heh.


Tetapi harian metro seperti mengalakkan mereka untuk bertambah seksi seksa lagi. Komen artis dan peminat mereka pula sangat tidak matang. Cuba kalau harian metro buat kajian macam neh ;


1. artis paling rajin berdakwah
2. artis paling sempurna tutup aurat
3. artis paling layak jadi contoh masyarakat
4. artis paling bijak bergaya tanpa tayang aurat
5. artis paling pandai mengaji
6. artis paling cerdik bergaul tanpa perlu pergi disko
7. artis paling sopan dalam penampilan tanpa warnakan rambut


dan blablabla.. sebagainya. Cuba buat. Kami nak tgk siapakah pemenang. Adakah dari 1 - 7 jawapan nya ialah wardina saffiyah? Ataupun hafiz hamidon? Ataupun mungkin irma hasmie? inteam? rabbani? raihan? akil hayy? waheeda? silap2 maher zain pun termasuk skali ye tak?


Dan akibatnya, artis2 yg tak menang ataupun tidak tersenarai akan rasa malu yang amat. Ya ampun.. teruknya persepsi wartawan dan peminat terhadap aku. Sedikit sebanyak ini akan membuatkan mereka rasa terhina dan tersisih. Ini tidak, buat undian mencari siapakah paling seksi nampaknya tidak memberi apa2 kesan sebaliknya mengalakkan mereka dan membuatkan mereka sedar yang mereka sebenarnya ada followers dan diminati kerana keseksian.

Ada orang fikir, alah sekadar seksi, biasalah dalam industri hiburan tanahair. Bagi mereka maksiat dan hiburan satu entiti. Siapa cakap industri hiburan ialah industri maksiat? Sendiri yg memaksiatkan hiburan. Sendiri yg salah. Jangan pandai2 kata hiburan itu maksiat. Sendiri yg cari peluang buat maksiat melalui hiburan. Bukan tak boleh buat industri hiburan menjadi industri dakwah.


Cuma mereka [majoriti pemaksiat] dalam industri hiburan je takmo. Bagi mereka pengukur industri hiburan malaysia haruslah berasaskan hollywood ataupun bollywood. Tak pernah ada akal nak menjadi ikutan orang. Hanya ada akal untuk mengikut orang. Melayu or me-LAYU? Phetatic. Heh.


Kajian di atas bukan tak boleh buat. Buatlah. Tapi kena cipta tujuan juga. Bukan buat untuk mengalakan artis seksi. Tapi harian metro buat untuk membuatkan artis merasa seronok ble mereka di iktirafkan seksi. Boleh pula artis rasa bangga bila di iktirafkan seksi. Namun, rozita che wan nampaknya tak bangga ble di iktirafkan seksi. Mungkin atas faktor usia, maka jawapan rozita lebih matang.


Jawapan tak matang fasha neh memang spero. Otak dia memang totally out. Jenis manusia tak boleh pakai. Jenis artis yang tak boleh di puja. Melainkan dia insaf dan ubah diri macam wardina dan irma hasmie.


Kalau dia jadi macam tue, kemuliaan sendiri akan terbang kat dia sebab orang2 islam di malaysia neh sangat cool. Kita tak kesah pun sejarah lampau mereka. Kita hanya pedulikan perkara terbaru mereka. Dan jika mereka baik, baiklah pandangan kita. Dan jika mereka seteruk fasha, maka teruklah bahasa maki kita kepada mereka. Nasiblah. Sapa suruh seksi berani mati? Heh.


Baca kenyataan si fasha kat bawah neh ;




Seksi anugerah semulajadi? Bangang kah dia? Seksi ialah sendiri pandai2 nak buka aurat. Bukan anugerah semulajadi. Sebaliknya anugerah nafsu. Lue ikut nafsu. Dan dia siap cakap seksi itu tak boleh dinilai secara serong dan negatif. Adoiii rosak betullah minah neh.


Woii fasha sandha,


kalau lue tutup aurat, dan orang masih panggil lue seksi lagi, aku boleh faham jika ketika itu seksi dikatakan anugerah semulajadi. Mungkin tang mata ke, tang bibir ke, apa2 lah yang berkaitan.


Tapi masalahnya ko tayang aurat. Tang mana satu aku nak pandang positif wahai pompuan bongek [fasha, jika ko dah bertaubat kelak, mohon ko maafkan aku] ? Aku tak mampu. Aku cuba juga semalam. Tapi hasilnya aku tergelak sorang2. Then aku ditegur oleh seseorang.


orang menegur : Apahal neh? tiba2 gelak je macam org tak betul. apa yg paper tue tulis?


aku : takde apa, lawak sangat. fasha sandha soh org jgn pandang negatif atas imej seksi yg dia bawa


orang menegur : kalau tak pandang negatif, nak pandang apa? pandang t**** dia ke? pompuan bodoh mcm tue jangan bacalah citer2 dia. buat dapat dosa je. tgk gambar dia pun dah dapat dosa. lagi baca citer dia buat apa? tue pasal anak2 muda zaman sekarang terikut2 buka sana buka sini. pasal ada sifu macam dia. mengalakkan lagi org buat maksiat.


aku : hahahhaha... saja je aku baca.


orang menegur : yelah. saja2 je ko dapat dosa nanti.


Hampeh. Aku kena ceramah. Setepek kat dahi aku. Neh dia belum tahu aku mengumpat fasha dalam blog. Kalau dia tahu, mesti kena ceramah punya. Confirm!


Beginilah akibatnya kalau kita berkawan ataupun bersedara dengan orang alim. Kita nak buat jahat pun rasa takut.  Bukan takut kat Allah swt je. Kat manusia sekali. Takut kena mengata dan takut kena marah.

Tapi si fasha neh dah hilang rasa takut. Rasa malu usah cakaplah. Dah lama pupus gamaknya. Takut pada Allah swt langsung tak wujud. Takut pada tohmahan manusia pun dah lenyap. Kalau kita maki dia, dia cakap dia dapat pahala. kah kah kah.. pompuan bodoh.


Dia fikir buat maksiat tue dapat pahala ke? Dia tak fikir perlakuan maksiat dia akan mendatangkan maki. Bukan dia takde buat apa2 kita terus maki. Tak. Pasal dia terang2 buat maksiat, kita maki lah sebab pemimpin kita pun tak peduli nak hukum dia. Dia dapat saham neraka, pemimpin pun dapat saham neraka.Takde yang terlepas. Dari bersubahat sampai bersahabat seme kena heret sekali. Heh.


Dan kepada peminat2 fasha bongek. Korang berhentilah minat artis bangang macam neh. Aku sebenarnya taktahu kenapa korang minat dia. Tetapi kalau minat dia semata2 kerana tubuh badan dia yang seksi tue aku cadang rentikanlah. Cuba bayangkan tubuh badan fasha tue ialah ular. Cepat. Bayangkan. Masih minat lagi tak? Itulah dia ular yang akan datang membelit kat kubur kita nanti.


Ular belit aku pasal aku mengumpat fasha. Ular belit korang pasal korang puja fasha. Mungkin ular aku kecil. Pasal sehebat2 aku mengata fasha pun, aku mengata atas perbuatan jahat dia. Daripada korang sehebat2 korang memuji fasha, korang memuja kemaksiatan dia. So apa citer?


Ameno : Main ular kena patuk whorr..

Share this

28 Responses to " Hot! Fasha artis paling seksi di malaysia! "

  1. baru tadi ustaz ckp masa kuliah zohor

    org gila pun tahu rasa malu

    org gila pun tahu tutup aurat

    fasha ni dlm golongan org apa ek?

    moga dia dpt hidayah Allah

    sy bknnya apa, sy takut dpt bala dr Allah

    sbb Allah dah ckp, sekiranya ahli yg berbuat perkara kemungkaran melebihi ahli ibadah, maka binasalah sesuatu kawasan td

    maka sy takut, sgt takut dgn bala dr Allah

    BalasPadam
  2. sbb tu dia byk pegang watak sundal....

    BalasPadam
  3. ha tuuuuuu dia..gasak bagi.

    BalasPadam
  4. lantak pi dgn fasha....

    BalasPadam
  5. hurmmm..manusia zaman skrg..harian metro wat mcm 2 sbb takut rating paper dy jatuh..2 yg wat cover story 'bodoh' n ntah hape2 2 supaya paper diorang laku..taktik sume tu..aq Pun dah naik menci n menyampah dgn paper2 yg hipokrit n konkrit!!
    buat fasha sanda...ingatlah..hidup xlama..nyawa kita bila2 masa ALLAH akan amik..Dia yang sedang mengenggam nyawa kita..berbangga lah dgn 'kecantikan' sementara kau tu..ingat, sekali DIA tarik nikmat yg DIA bagi yg kau salah gunakan tu, xde org dah nak heran ngn kau!! moga pintu hidayah akan terbuka buat kau satu hari nanti...berpesan - pesan lah kita ke arah kebenaran...

    BalasPadam
  6. dakwah di hmetro adalha apabila ada kes maksiat yg mereka perbesarkan.. tanpa tajuk hadapan yg ada maksiat mereka takkan jual..

    hottest entry di blog khalis :
    Kantoi ketika skodeng

    BalasPadam
  7. H4X said:
    ala..metro kosmo tu tabloid porno... modal dia seks2 je.. hari2 headline depan

    "REMAJA DIROGOL"
    "RAKUS,SANTAPAN TUJUH LELAKI"

    dan mcm2 lah... media pun dah pnuh dgn bnde seks...

    BalasPadam
  8. tapi memang menggoda pon.hahaha

    BalasPadam
  9. salahkan siapa--salah semua org..keluarga tak mendidik,masyarakat tak mendidik,pemimpin x mendidik..buat rating artis paling sexy ni ikut barat..apa barat wat suma nak wat..pdhal dorgtu kafir, nak jd kafir ke..harap2 cpt bertaubat..jgn nak tunggu tua.oke jugalah taubat bila dah tua(tu pun kalau belum sampai ajal),daripada dah tua pun x bertaubat(x sedar diri lagi)..

    BalasPadam
  10. wahahahaha...best pe die seksi..hahaha

    BalasPadam
  11. smlm mmg aku ade beli hmetro..tak tau aku leh tak baca column tu sume..citer lain aku baca.balik kang aku intai je la cite panas ni..mmg terkilan sbnarnya dgn media cetak nak laku cepat..or nak jadi pengikut golongan syaitan paling ATAS sekali kot..nauzubillah..
    DALAM sebuah hadith diterangkan bahawa apabila penghuni neraka sudah sampai di neraka, maka di situ disediakan sebuah mimbar dari api, dipakaikan pakaian dari api, bermahkota dari api dan diikat iblis itu dengan tali dari api. Kemudian dikatakan kepada Iblis laknat: “Wahai Iblis, naiklah kamu ke atas mimbar dan bersyarahlah kamu kepada penghuni neraka.”

    Setelah Iblis menerima arahan maka dia pun naik ke atas mimbar dan berkata: “Wahai para penghuni neraka.” Semua orang yang berada dalam neraka mendengar akan ucapannya dan memandang mereka kepada ketua mereka iaitu Iblis. Kata Iblis: “Wahai orang-orang yang kafir dan orang-orang munafiq, sesungguhnya Allah SWT telah menjanjikan kepadamu dengan janji yang benar bahawa kamu semua itu mati dan akan dihalau dan akan dihisab dan akan menjadi dua kumpulan. Satu kumpulan ke syurga dan satu kumpulan ke neraka Sa’ir.”

    Berkata Iblis lagi: “Kamu semua menyangka bahawa kamu semua tidak akan meninggalkan dunia bahkan kamu semua menyangka akan tetap berada di dunia. Tidaklah ada bagiku kekuasaan di atasmu melainkan aku hanya mengganggu kamu semua. akhirnya kamu semua mengikuti aku, maka dosanya adalah untuk kamu. Oleh itu janganlah kamu mengumpat aku, mencaci aku, sebaliknya umpatlah dari kamu sendiri, kerana sesungguhnya kamu sendirilah yang lebih berhak mengumpat daripada aku yang mengumpat.”

    Berkata Iblis lagi: “Mengapakah kamu tidak mahu menyembah Allah SWT sedangkan dia Allah yang menciptakan segala sesuatu?”

    Akhirnya Iblis berkata: “Hari ini aku tidak dapat menyelamatkan kamu semua dari seksa Allah, dan kamu juga tidak akan dapat menyelamatkan aku. Sesungguhnya pada hari aku telah terlepas dari apa yang telah aku katakan kepada kamu, sesungguhnya aku diusir dan ditolak dari keharibaan Tuhan seru sekalian Alam.”

    Setelah mereka (ahli neraka) mendengar kata-kata Iblis itu maka mereka melaknati Iblis itu. Setelah itu Iblis dipukul oleh Malaikat Zabaniah dengan tombak dari api dan jatuhlah dia ke tempat yang paling bawah, dia kekal selama-lamanya bersama-sama dengan orang-orang yang menjadi pengikutnya dalam neraka.

    Malaikat Zabaniah berkata: “Tidak ada kematian bagi kamu semua dan tidak ada pula bagimu kesenangan, kamu kekal di dalam buat selama-lamanya.”

    Janganlah kita menjadi orang yang bodoh apabila kita tahu bahawa Iblis itu hanya menipu kita, Iblis itu adalah musuh ketat kita. Oleh itu janganlah sekali-kali kita ikut menjadi ahli keluarganya, selagi kita bernafas cepatlah kita kembali ke pangkal jalan kalau nafas sudah berhenti maka segala-galanya tidak berguna lagi..renungkan lah bersama..

    BalasPadam
  12. fasha ltih.fasha nk sandar

    BalasPadam
  13. tu la dia, komen2 org yg abis blaja takat spm aje...

    BalasPadam
  14. menggoda la sgttt,,kt akhirat menggoda la koo

    BalasPadam
  15. dr awl kemunculan smpai skg xpnh minat dgn fasha, xpnh minat dgn dia dgn suara y berlengeh, gaya y mengedik ktanyachill n m'goda...tya org2 penang fasha ni spe...??? bekas minah rempit kwsan gurney...hp blackberry dia kn da hilang so smpai skg dia tkt sgala bende dlm tuh tersebar (ke dh tersebar...)mak dia pn xksh fasha pkai mcm tuh lbh2 bangga lg...

    BalasPadam
  16. rasanya x slh mengutuk dan mengata perbuatan maksiat seseorang..ke guaner? =D
    moga2 Allah memberi petunjuk kepada dia dan menjauhkan kita dr melakukan maksiat....

    BalasPadam
  17. metro memang teruk..... saudara LanH (kolumnis Harakah), mengatakan beliau sangat malu dengan Metro sekarang ni...... beliau adalah antara wartawan yang mengasaskan Metro dengan konsep akhbar petang,macam Malay Mail......

    BalasPadam
  18. jangan baca metro waktu pagi2, sepanjang hari anda akan rasa pening dan bad mood, sebab semua benda negatif dan menerjah akal fikiran pagi2. xbaca langsung lagi bagus. Tambahkan dosa je.

    Buat fasha, rentikanlah...Tiada yang kekal. kecantikan, keseksian dan apa yg dibanggakan tu tak kan ke mana... Insaflah sebelum terlambat!

    BalasPadam
  19. hahahha ini manusia bodo+tengin+lenge..mmg btol ape ameno ckp..aku sokong 110%..pompuan ni mmg gedik..nak sepak je asenyer..bole plak org bangge dgn pengiktirafan camtu..lps ni bogel trus agaknyer..artis skunk mmg kurang otak..trencat agaknyer..metro pon bodo..psal mende gini mmg suke..hiburan dgn nombor ekor..lgi satu kes rogol..ketua metro pon nk kne sepak jgak...

    BalasPadam
  20. kalau itu yg fasha mahukan itu yg dia dapat..kalau dia mahu keredhaanNya..itu juga yg dia akan usahakan..

    Makna disebalik kata-kata seorang perempuan

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum..
    Saya nk ckp ni.. kalau si fasha baca ni..
    hahahaha... merah padam muka dia nanti.. kesian mak bpk dia..

    BalasPadam
  22. padan muka dya!!

    BalasPadam
  23. ciri-ciri org yg menempah api neraka jika mati sebelum sempat bertaubat.nauzubillah Ya Allah ampunkan dosa hamba2 mu ini..g

    BalasPadam
  24. metro memang teruk..... saudara LanH (kolumnis Harakah), mengatakan beliau sangat malu dengan Metro sekarang ni...... beliau adalah antara wartawan yang mengasaskan Metro dengan konsep akhbar petang,macam Malay Mail......

    BalasPadam
  25. hahahha ini manusia bodo+tengin+lenge..mmg btol ape ameno ckp..aku sokong 110%..pompuan ni mmg gedik..nak sepak je asenyer..bole plak org bangge dgn pengiktirafan camtu..lps ni bogel trus agaknyer..artis skunk mmg kurang otak..trencat agaknyer..metro pon bodo..psal mende gini mmg suke..hiburan dgn nombor ekor..lgi satu kes rogol..ketua metro pon nk kne sepak jgak...

    BalasPadam
  26. smlm mmg aku ade beli hmetro..tak tau aku leh tak baca column tu sume..citer lain aku baca.balik kang aku intai je la cite panas ni..mmg terkilan sbnarnya dgn media cetak nak laku cepat..or nak jadi pengikut golongan syaitan paling ATAS sekali kot..nauzubillah..
    DALAM sebuah hadith diterangkan bahawa apabila penghuni neraka sudah sampai di neraka, maka di situ disediakan sebuah mimbar dari api, dipakaikan pakaian dari api, bermahkota dari api dan diikat iblis itu dengan tali dari api. Kemudian dikatakan kepada Iblis laknat: “Wahai Iblis, naiklah kamu ke atas mimbar dan bersyarahlah kamu kepada penghuni neraka.”

    Setelah Iblis menerima arahan maka dia pun naik ke atas mimbar dan berkata: “Wahai para penghuni neraka.” Semua orang yang berada dalam neraka mendengar akan ucapannya dan memandang mereka kepada ketua mereka iaitu Iblis. Kata Iblis: “Wahai orang-orang yang kafir dan orang-orang munafiq, sesungguhnya Allah SWT telah menjanjikan kepadamu dengan janji yang benar bahawa kamu semua itu mati dan akan dihalau dan akan dihisab dan akan menjadi dua kumpulan. Satu kumpulan ke syurga dan satu kumpulan ke neraka Sa’ir.”

    Berkata Iblis lagi: “Kamu semua menyangka bahawa kamu semua tidak akan meninggalkan dunia bahkan kamu semua menyangka akan tetap berada di dunia. Tidaklah ada bagiku kekuasaan di atasmu melainkan aku hanya mengganggu kamu semua. akhirnya kamu semua mengikuti aku, maka dosanya adalah untuk kamu. Oleh itu janganlah kamu mengumpat aku, mencaci aku, sebaliknya umpatlah dari kamu sendiri, kerana sesungguhnya kamu sendirilah yang lebih berhak mengumpat daripada aku yang mengumpat.”

    Berkata Iblis lagi: “Mengapakah kamu tidak mahu menyembah Allah SWT sedangkan dia Allah yang menciptakan segala sesuatu?”

    Akhirnya Iblis berkata: “Hari ini aku tidak dapat menyelamatkan kamu semua dari seksa Allah, dan kamu juga tidak akan dapat menyelamatkan aku. Sesungguhnya pada hari aku telah terlepas dari apa yang telah aku katakan kepada kamu, sesungguhnya aku diusir dan ditolak dari keharibaan Tuhan seru sekalian Alam.”

    Setelah mereka (ahli neraka) mendengar kata-kata Iblis itu maka mereka melaknati Iblis itu. Setelah itu Iblis dipukul oleh Malaikat Zabaniah dengan tombak dari api dan jatuhlah dia ke tempat yang paling bawah, dia kekal selama-lamanya bersama-sama dengan orang-orang yang menjadi pengikutnya dalam neraka.

    Malaikat Zabaniah berkata: “Tidak ada kematian bagi kamu semua dan tidak ada pula bagimu kesenangan, kamu kekal di dalam buat selama-lamanya.”

    Janganlah kita menjadi orang yang bodoh apabila kita tahu bahawa Iblis itu hanya menipu kita, Iblis itu adalah musuh ketat kita. Oleh itu janganlah sekali-kali kita ikut menjadi ahli keluarganya, selagi kita bernafas cepatlah kita kembali ke pangkal jalan kalau nafas sudah berhenti maka segala-galanya tidak berguna lagi..renungkan lah bersama..

    BalasPadam
  27. ha tuuuuuu dia..gasak bagi.

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...