Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 November 2019

Azmin Ali, Letaklah Jawatan, Jangan Menyusahkan Tun Mahathir - Shahbudin Husin.

Shahbudin Husin | AZMIN, BAIKLAH LETAK JAWATAN DAN JANGAN LAGI MENYUSAHKAN PM!!

Belum selesai dengan kes “video Haziq” yang masih dalam siasatan polis, Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Azmin Ali kini berdepan satu lagi beban baru yang jelas menyusahkan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

 

 
Ini berikutan sebuah agensi pelancongan memfailkan saman terhadap beliau di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur untuk menuntut RM328,901 untuk tiket penerbangan dan penginapan hotel yang belum dibayarnya.

Dalam kenyataan tuntutannya itu, YHA Travel & Tours (M) Sdn Bhd berkata Azmin berhutang bagi urusan perjalanan yang diuruskannya antara September 2018 dan Ogos 2019.

Mengikut tuntutan tersebut, firma itu telah menempah tiket penerbangan dan penginapan hotel untuk Azmin, keluarganya, rakan-rakan dan kakitangan kementerian.

Firma itu berkata, ia telah membayar kepada syarikat penerbangan terlebih dahulu untuk mendapatkan tiket dan sepatutnya akan dibayar kemudian oleh Azmin atau wakilnya dalam tempoh tiga hingga empat bulan.

“Selanjutnya, defendan dan/atau wakilnya yang diberi kuasa juga akan membuat pembayaran sebelum umrah dan/atau haji atau sebelum tempoh hari raya terdekat.

“Bagaimanapun, dalam hal ini, pembayaran telah tertunggak untuk jangka masa yang lebih lama daripada jangka masa yang disebutkan di atas,”
kata firma tersebut dalam tuntutannya.

Difahamkan juga, agensi pelancongan itu telah berulang kali menuntut bayaran daripada defendan dan/atau wakilnya, tetapi jumlah terkumpul itu tidak pernah dibayar walaupun jumlah yang dituntut itu tidak pernah dipertikaikan.

Difahamkan, pengurusan kes bagi saman itu ditetapkan pada 3 Dis ini di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Kenapa hutang sampai tidak dibayar untuk tempoh yang begitu lama sehingga walau sudah dituntut berkali-kali, tetapi tidak juga mahu dibayar?

Apa masalah Azmin sebenarnya?

Apakah beliau sengaja tidak mahu membayarnya?

Sebagai seorang menteri kanan, tentulah tidak logik jika dikata beliau tiada wang untuk membayarnya.

Habis, kenapa tidak mahu membayar?

Dengan kedudukan sebagai seorang menteri yang sepatutnya memberi kesenangan kepada rakyat, sebaliknya bertindak menyusahkan mereka dengan tidak membayar hutang adalah perbuatan yang tidak patut sama sekali.

Dalam hal ini, sedarkah Azmin bahawa tindakannya tidak membayar hutang, walau sudah dituntut berulangkali dan akhirnya menjadi kes mahkamah, beliau sebenarnya telah menyusahkan Tun Mahathir dan memalukan kerajaan serta kabinet?

Tidak cukupkah dengan perlakuan beliau sebelum ini yang telah banyak mendatangkan kesusahan kepada Perdana Menteri?

Azmin, kalau beginilah satu demi satu onar yang muncur, lebih baiklah undur diri dan letak jawatan sebagai menteri dengan segera.

Kasihanlah kepada Tun!!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...