Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 21 Mei 2019

Najib Buktikan LHDN Sahkan Beliau Pembayar Cukai Bukannya Lari Dari Tanggungjawab..

NAJIB RAZAK | Ini adalah affidavit bagi notis kerajaan PH untuk lucut hak ke atas barang-barang yang disita dari rumah saya satu tahun dahulu.

Secara ringkasnya, alasan kerajaan untuk lucuthak sivil ini adalah berdasarkan affidavit yang diberi oleh tiga pegawai polis.



 
Mereka mendakwa:

1) Saya pernah menerima dana yang dikatakan dari 1MDB. Oleh itu barang-barang itu diPERCAYA telah dibeli dengan dana ini.

Tetapi tidak disebutkan sekalipun ataupun dibukti dalam tindakan sivil kerajaan bagaimana dana ini digunakan untuk membeli barang-barang yang dirampas ini.

2) Nilai aset yang dirampas tidak setara dengan jumlah pendapatan.


Itu sahaja.

Lebih menakjubkan ialah affidavit pegawai polis sendiri menyatakan bahawa selepas mereka menyiasat, mereka mendapati sebilangan barang-barang ini adalah hadiah yang diberi kepada saya dan keluarga saya.

Tapi tidak dikembalikan kerana dikatakan "tidak mempunyai bukti kukuh".

Padahal, ramai pemberi hadiah ini juga telah disoalsiasat oleh polis selama tempoh satu tahun ini dan mereka akui memberi hadiah kepada kami.

Jika kita perhatikan gambar-gambar kotak yang dirampas oleh polis setahun dahulu, jelas juga kelihatan nama pemberi hadiah dilabel di atas setiap kotak.

Mungkin kita bersalah kerana dulu apabila kawan-kawan atau kerabat diraja berikan hadiah, kita tak ambil gambar hadiah itu dan minta mereka tulis dan tandatangan surat pengesahan pemberian hadiah?

Seperti yang saya jelaskan dahulu, kebanyakan barang ini adalah hadiah yang diterima saya dan keluarga saya selama berpuluh tahun ini.

Saya berikan contoh.

Di majlis perkahwinan anak perempuan saya pada awal tahun 2015, hampir 2,000 tetamu telah hadir.

Tetamu-tetamu ini termasuk tokoh-tokoh korporat yang terkenal, pemimpin-pemimpin negara lain seperti Presiden Jokowi dari Indonesia, kerabat diraja dari semua negeri di Malaysia serta wakil-wakil negara-negara dan kerabat negara asing.

Yang dijemput tetapi tak dapat hadir pun ada yang menghantar hadiah perkahwinan kepada keluarga saya.

Tetapi semua hadiah-hadiah perkahwinan ini juga dirampas oleh kerajaan PH dan kini dituduh dibeli dengan duit 1MDB atau dibeli oleh Jho Low.

Mengikut undang-undang Malaysia, kesemua barangan itu perlu dikembalikan kepada kami selepas disita 1 tahun jika pihak berkuasa gagal membuktikan pembeliannya menggunakan dana haram dan tidak membuat pertuduhan jenayah terhadap pemilikan barangan terbabit.

Tapi PH tidak akan mengikut Rule of Law kerana mereka masih mahu mainkan persepsi.

Oleh itu mereka menggunakan kaedah saman sivil - bukan dakwaan jenayah.

Ini tindakan terpaksa kerana mereka sendiri gagal untuk membuat pendakwaan jenayah tetapi masih mahu teruskan persepsi, fitnah dan propaganda mereka terhadap saya dan keluarga.

Disamping itu, affidavit ini juga membuktikan bahawa saya telah melaporkan dan membayar cukai LHDN setiap tahun.

Ini sekaligus menyangkal segala propaganda PH bahawa saya tidak pernah melaporkan pendapatan saya kepada kerajaan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...