Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 4 April 2019

AJK Masjid Pun Berani Troll Mat Sabu Bukti PH Memang Kerajaan Demokrasi..

PRK RANTAU | Kemenangan Pakatan Harapan menyuburkan budaya demokrasi dan kepelbagaian hujah. Mana tidaknya, Menteri Pertahanan juga tak dapat lari dari ditroll oleh netizens di laman sosial.


Semua ini bermula apabila Muhammad Sabu mengemaskini akaun media sosialnya dengan beberapa gambar sedang bersolat (ya, gambar bersolat dan tolong jangan gelak) di Masjid Kariah Kampung Kuala Sawah, Rantau pada selasa.



Post itu kemudiannya menarik perhatian AJK Masjid untuk memberikan komen, "Doakan juga kemenangan calon Muslim Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan yang banyak berjasa kepada Masjid ini ya YB..," katanya ringkas.

Dengan tidak disangka-sangka, komen itu mendapat jumlah sukaan yang tinggi dan ketika artikel ini ditulis, sudah ada 23,000 netizens yang menyukai komen tersebut.

Berdasarkan pandangan dari blok pembangkang, mereka beranggapan tindakan Muhammad Sabu berkongsikan gambar solat itu adalah atas niat berpolitik dan berkempen PRK.

Bagaimanapun sesetengah yang lain beranggapan gambar solat tidak perlu ditayangkan.

Dari sudut pandang blok kerajaan pula beranggapan perkongsian gambar itu adalah sekadar kemaskini perjalanan hidup harian Muhammad Sabu.

Apa pun tak kisahlah nak memegang pandangan apa sekalipun, nampaknya Muhammad Sabu tidak melarang kepada kritikan dan meraikan troll yang diterimanya secara berlapang dada.

Buktinya, post itu dibiarkan dan komen pula tidak dipadamkan. Menjadi Menteri Pertahanan memang kena kuat mental dan emosi. Muhammad Sabu jangan lempar microfon ya. 😂😂😂 - 3 April 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...