Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 23 Mac 2019

Pendemo Najib Badut Dikaitkan Dengan Superman Hew..

POLITIK | Masih lagi berkisarkan tentang sekumpulan mahasiswa yang silent protes di hadapan Restoran Amjal semalam.


Presidennya, Wong Yang Ke dikaitkan dengan bekas pimpinan DAP yang keluar parti berikutan terpalit dengan imej rasis dan ektremis, Superman Hew ataupun nama sebenarnya Hew Kuan Yau.


Hew sebelum ini pernah teruk dikecam berikutan penyebaran satu rakaman video screw orang melayu menggunakan calon melayu DAP ketika kempen politik PRK Batu Kitang.

Berterusan dikecam dari satu isu kepada satu isu, Hew akhirnya dianggap memberikan liabliti kepada DAP dan menghilangkan sokongan kaum melayu. 

Hew kemudiannya mengumumkan keluar DAP. Bagaimanapun tindakan itu dilihat sebagai strategi politik DAP bagi menjaga imejnya supaya tidak terlihat ektremis.

Sejurus Pakatan Harapan mendapatkan kuasa pentadbiran di Putrajaya, Hew dilantik sebagai Pengerusi MCBC Malaysia - China Bussiness Council dan perlantikan itu mendatangkan kritikan yang teruk namun Pakatan Harapan tidak mengendahkan kritikan netizens.

Tan juga mempertahankan tindakannya melantik Hew.

Di sosial media, kumpulan pembangkang mula menyelongkar identiti Pengerusi Umany, Wong Yang Ke dan mengaitkan dengan pimpinan Pakatan Harapan.

Mereka mahu menuduh bahawanya demo semalam didalangi ataupun mempunyai kaitan dengan penyokong tegar Pakatan Harapan.


Dan demo yang dibayangkan sebagai langkah provokasi itu pula adalah diwarisi dari sikap Superman Hew yang suka melakukan tindakan provokasi sebelum ini.

Untuk rekod, Wong akan memberikan penjelasan penuh mengenai insiden yang terjadi semalam dalam satu sidang media yang akan dijadualkan kelak.

Wong juga menafikan sekumpulan tujuh mahasiswa itu melakukan provokasi, menjerit, dan melawan mulut sebaliknya mereka hanya melakukan silent protes tanpa suara tanpa bunyi sehinggalah diserang oleh Lokman Adam.  - 23 Mac 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...