Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 2 Disember 2018

17 Laporan Polis Papa Gomo Disiasat, 150 Laporan Polis, P. Waytha Masih Tak Disiasat - Asyraf Wajdi.

POLITIK | Ketua Pemuda UMNO, Dr. Asyraf Wajdi mempersoalkan kenapa tiada tangkapan dibuat ke atas Menteri Perpaduan, P. Waytha Moorthy meskipun lebih dari 150 laporan polis telah dibuat ke atas Menteri Perpaduan itu.


Asyraf Wajdi membuat kenyataan itu susulan penahanan ke atas Papa Gomo yang dikaitkan dengan satu rakaman video tular di sosial media sejak tiga hari lepas.

Rakaman itu menyaksikan Papa Gomo yang sedang berucap di atas sebuah pentas dipercayai ceramah anjuran Pemuda UMNO berkaitan demo Icerd.

Papa Gomo dipercayai mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman ketika berucap dan itu menyebabkan beberapa laporan polis dibuat ke atasnya.

"Papagomo ditahan selepas menerima 17 laporan polis keatasnya. Bila pula nak tahan Menteri P. Waythamoorthy yang menerima lebih 150 laporan polis? 


Exco DAP V Ganabatirau yang mengapikan perkauman isu kuil dan turut menerima laporan polis, bila nak ditahan? 

Prinsip ‘Rule of Law’ model Malaysia Baharu Kerajaan PH mesti dilaksanakan. 

Siapa sahaja yang disyaki memainkan sentimen perkauman dan melakukan perkara-perkara yang membelakangi prinsip Perundangan dan Perlembagaan wajar disiasat secara adil dan saksama tanpa mengira kedudukan dan latar belakang mereka," katanya dalam satu kenyataan pada jumaat. - 2 Disember 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...