Ahad, 30 April 2017

Muktamar PAS Tak Mesra Media - Wartawan Luah Kekesalan.

Selain dari isu ribut, laporan palsu Harakah kononnya PM Kanada memeluk agama Islam, muktamar PAS juga tidak sunyi dari kritikan yang dibuat oleh pengamal media.


Kami memetik kenyataan yang ditulis oleh Haizal Yatiran, wartawan yang bertugas bagi pihak Malaysia Gazette.

"Surat terbuka untuk orang besar muktamar.
Assalamualaikum tuan guru.
Aku cadang muktamar pas ni, haramkan saja semua pengamal media. Bagi hak penyiaran ekslusif dekat harakah sajalah, mudah," katanya memulakan perbualan.
"Pasal kemudahan media yang tak memudahkan tu, kami dah biasa dah. Takde hal. Pasal tandas 4 atau lima saja yang dikongsi ribuan orang tu pun takde hal jugak. Kami boleh kencing dekat bendang sebelah dewan ni saja.
Yang kami kesah, protokol ntah apa-apa ntah tu yang ada sebahagian dari kami ambil kisah. Hangpa nak political millage, tapi langkah hangpa macam nak bagi nampak hangpa buruk. Ntah apa-apa ntah la hangpa ni," katanya lagi.
Kenyataan itu juga membuatkan netizens yang membaca menuliskan beberapa sindiran bagi tujuan memperli parti PAS.
Wartawan itu bagaimanapun tidak menjelaskan secara terperinci protokol apakah yang dibuat oleh pihak urus setia, sehingga menyusahkan para pengamal media bagi melaporkan perkembangan Muktamar kali ke 63.
Surat terbuka oleh wartawan itu boleh diakses disini.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...