Selasa, 6 Disember 2016

"Tergedik-Gedik Atas Pentas, Merepek Guna Bahasa YG Tak Difahami" - Puteri UMNO Pahang Dipersendakan Netizens.

Rakaman video seorang perwakilan UMNO Pahang, dari sayap Puteri UMNO yang diupload oleh Shahidan Kassim, Menteri di Jabatan Perdana Menteri nampaknya menerima respon negatif netizens. 

Shahidan berkongsikan video berkenaan di laman FBnya pada 30 November lepas. Setakat ini ia telah ditonton sebanyak 245,000 kali dan jumlahnya kian menaik.

Semuanya gara-gara aksi Puteri UMNO tersebut yang disifatkan netizens sebagai mengedik dan mengatal di atas pentas. Tidak itu juga, netizens turut mempersoalkan bahasa yang digunakan oleh perwakilan tersebut. Ianya tidak kedengaran dengan jelas dan seolah-olahnya bahasa asing.


Antara screenshot dari ratusan komen yang mempersendakan dan menghina perwakilan dari Pahang itu.


Namun ada juga ucapan Puteri UMNO tersebut yang dapat difahami percakapannya. Apabila dia menyebut bahawanya kerajaan perlu bersikap jujur tentang masalah / keadaan ekonomi negara. Apabila ia bermasalah sebut sahaja bermasalah, tak usah menipu-nipu dan memperdayakan anak muda.

Dan nanti anak muda akan bersama-sama bergandingan bahu bersama kerajaan menyelesaikan masalah kerana masalah ekonomi berlaku di seluruh negara ketika ini. Kata perwakilan itu lagi.

Berikut adalah rakaman ucapan perwakilan tersebut.




Sumber video : Shahidan Kassim.
Sumber gambar troll : TTKM.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...