Khamis, 27 Oktober 2016

Subsidi Minyak Masak Sah Dihapuskan, Mana Menteri 'Uturn' Nak Letak Muka Selepas Menipu Rakyat Malaysia?

Dasar menteri penipu kaki penyamun.
Kejap katanya nak mahsuh.
Kejap katanya mana ada.
Alih-alih memang betul dimahsuhkan pula.
Tak malu ke menipu rakyat terang2 macam neh?
Ada maruah ke takde Johari Ghani neh ya? Ayat bikin panas sat.

KAHKAHKAHKAH
KAHKAHKAHKHAKAH
KAHKAHKAHKAHKAHKAH

Sebelum ini kami mendapat maklumat yang KPDNKK dah pun buat sesi taklimat bagi memperjelaskan beberapa perkara berkaitan penghapusan subsidi ke atas minyak masak. Rujuk episode pertama disini.

Ini adalah maklumat awal beberapa hari sebelum sesi pembentangan bajet 2017.

Kemudiannya. Satu atau dua hari semasa bajet 2017 bakal dibentangkan, media kemudiannya melaporkan secara meluas bahawanya subsidi minyak masak akan dihapuskan bermula November 2016. Sejajar dengan maklumat awal yang kami terima.

Namun, Menteri Kewangan II Datuk Johari Abdul Ghani tampil menafikan penyebaran berkenaan. Rujuk sini

Ketika ini ada juga aku terfikir. Eley. Kau nak elak spekulasi negatif menjelang bajet je kot. Kalau sungguh subsidi kekal awatnya KPDNKK buat sesi taklimat bagai? Ke terpaksa hold sebab tekanan orang awam? Takpe la. Kita sama-sama tunggu dan lihat sahaja la.

Tup-tup tadi ;


Tapi kenapa sebelum neh kemain lagi menafikan. Masa dia nafi tu amboiii. Teruk pembangkang kena kekah dengan malaon UMNO. Tak hingat donia depa mengkekah media2 yang melaporkan termasuklah dengan aku-aku sekali kena kekah dengan dorang tau. Jilake. 

Sekarang Johari Ghani mana dia mana?
Dia taknak nafi kenyataan Hamzah ke?
Ke buat-buat bodoh je lepas neh walaupun terang-terang melakukan tipu daya.


KAHKAHKAHKAH.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...