Khamis, 27 Oktober 2016

Selepas Husni Persoalkan #1MDB, RPK Dedahkan Husni Tidur Dengan Bini Orang.

RPK menulis ;


But what is more important than that is the fact that Najib saved his sorry behind more than once. There were so many allegations of sexual harassment and other misdeeds made against Husni. A number of women in his office had lodged complaints that Husni had groped their boobs and bums. There is also a complaint about Husni’s affair with a married woman from his Umno division.

Maybe RPK forgot to bring his brain
They actually wanted to launch an investigation into these many allegations but Najib chose to give Husni the benefit of the doubt. If not Husni would have been dragged into court on more than one count of sexual harassment. And that does not include the husband of that woman Husni is having an affair with filing for a divorce.
Kenapa Husni dipecat (kononnya cerita dari side Najib la neh) ;
1. Najib nak selamatkan maruah Husni.
2. Husni dah terkantoi. Banyak aduan mengenai gangguan seks melibatkan Husni. Ini mencemarkan reputasi Husni selaku Menteri Kewangan II (pada ketika itulah).
3. Husni juga dah tidur dengan bini orang. Bini orang tu dari UMNO Bahagian Tambun.
4. Husni suka raba punggung dan payudara wanita-wanita kat pejabatnya.
5. Sebenarnya mereka nak menjalankan satu siasatan rasmi berhubung semua dakwaan-dakwaan di atas.
6. Namun Najib berikan Husni peluang. Dia ragu-ragu Husni akan berkelakuan sedemikian.
7. Nasib baik Najib rasa ragu-ragu kalau tidak, tak pasal-pasal Husni diseret ke mahkamah atas tuduhan gangguan seksual. 
8. Kalau nak tahu, pasangan itu sedang berhadapan dengan perceraian juga.

Inilah kata-kata yang dipetik menerusi blog RPK. Aku ringkaskan untuk mudahkan pembacaan korang. Nak bacaan penuh boleh klik sumber di atas. Kalau nak tahu, isi lain-lain tak penting pun. Yang penting aku dah petik masuk sini untuk korang baca dan nilaikan sendiri. Bodoh tak bodohnya RPK neh.
Cuba fikir.
Najib dengan hanya bersandarkan rasa was-was dia, boleh pula dia taknak siasat aduan-aduan ganguan seks ke atas Husni? Logik ke rasa was-was Najib tu? Dia hakim ke? Macam mana dia boleh buat keputusan bodoh bin bahlol macam tu?
RPK konon-konon nak bekap Najib padahal dia tatau bahawanya dia makin memperbodohkan Najib lagi la ada. Sudahla orang akan mempertikaikan apsal setiap kali kritik Najib, kritik 1MDB dan-dan jek individu tu ada skandal seks? Dah takde citer lain ke, baybee?
Lepas tu dok buat ayat kalau tak Najib cover kau.. blablabla eh macam sial la. Sorry la aku terlepas. Sebab memang sial sangat.
Kat sini dah boleh nampak pemikiran Najib macam mana. Dia bias, tidak adil, berpihak dan tidak pro kepada kebenaran. Jika seorang pemimpin itu adil, jika ada aduan ke atas mana-mana menteri, dia tanpa mempergunakan rasa syak dia sebagai pelindung, akan laju-laju mengatakan, segala aduan akan disiasat seadilinya. Sila ikuti protokol yang telah tersedia dan saya selaku Perdana Menteri tidak akan masuk campur, bersikap memihak ataupun membela mana-mana pihak. Saya juga tidak akan menggunakan aduan ini untuk menekan mahupun mengugut sesiapa. Negara ini ada undang-undang dan marilah kita ikut undang-undang tersebut. Simple kan.
Tapi penulisan RPK ini mendedahkan kelakuan buruk Najib. Juga mendedahkan kelakuan buruk RPK. Kenapa mesti skandal seks? Kenapa mesti cara begini untuk menyerang peribadi lawan? Guna la hujah untuk menjawab soalan dan kritikan Husni. Aku tengok ada juga hujah2 yang bagus dari pihak UMNO apabila memainkan semula rakaman2 lama kenyataan Husni yang membela 1MDB. Nah, korang dah ada hujah. Gunakan benda tu.
Kenapa mesti GUNA ISU SEKS SETIAP KALI? Bodoh sangat ke korang neh? Jap. Aku rasa aku salah tanya soalan kot. Korang memang bodoh pun. Soalan sepatutnya ialah BILA KORANG NAK BERHENTI JADI BODOH? Aku harap korang boleh berhenti sekurang2nya sebelum mati. Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...