Isnin, 16 November 2015

Selepas 24 Jam Berakhir, Jamil Khir Tambah Tempoh Untuk Akmal NOW Mohon Maaf..

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Ingatkan dah beria nak saman sangat. Rupanya tidak la beria mana. 

Petik laporan Sinar sat ;

Datuk Seri Jamil Khir Baharom akan meneruskan tindakan saman ke atas Pengarah Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (Now), Akmal Nasir jika tiada sebarang permohonan maaf diterima selewat-lewatnya Khamis ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, tuduhan terhadap dirinya berkait isu Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) bersifat jahat dan menjatuhkan kredibilitinya selaku menteri.

"Saya juga telah mengarahkan peguam saya untuk memulakan tindakan undang-undang terhadap Akmal yang telah melakukan fitnah jahat dan tuduhan itu amat keji kepada saya.

"Satu surat tuntutan juga akan dikeluarkan esok untuk Akmal menarik balik dan memohon maaf terhadap apa yang dibuat. Kita bagi tempoh dua hari. Jika tiada (permohonan maaf) kita akan failkan saman pada Khamis ini ," katanya pada media selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya, hari ini.

Jamil Khir tiba di IPD Putrajaya kira-kira jam 2.30 petang. 

Mengenai dakwaan Jamil Khir menggunakan wang Yapeim, beliau berkata, soalan itu hanya akan dijawab di mahkamah nanti.

"Kita jumpa di mahkamah. Saya juga bersedia disiasat sekiranya diperlukan. Mengenai saman terhadap sebuah portal pula  saya serahkan kepada peguam saya untuk uruskan," katanya. 

Sementara itu peguamnya Adnan Seman @ Abdullah berkata, pihaknya perlu meneliti segala dokumen berkaitan kerana  tuduhan  kepada Jamil Khir   dibuat secara peribadi. 

"Sedangkan kalau dilihat dari segi pengurusan program tersebut dilakukan Yapeim yang mana menteri tidak terlibat dari segi pengurusan dan sebarang keputusan yayasan itu. Atas alasan itu kita akan teruskan dengan tindakan undang-undang," katanya.

Beberapa point menarik disini kalau korang perhatikan point Jamil Khir & peguam yang mewakilinya ;

1. Jamil Khir akan melanjutkan tempoh permohonan maaf dari Akmal selewat2nya pada hari khamis. Jika Akmal gagal berbuat demikian, Jamil akan hantar surat saman.

2. Isu berkenaan YAPEIM akan dijawab oleh Jamil Khir menerusi MAHKAMAH.

3. Tiada langsung penafian bahawa program berkenaan tidak membabitkan penggunaan wang anak2 yatim & orang miskin. 

4. Jamil menafikan terlibat dalam sebarang keputusan dan tindakan YAPEIM.

5. Peguam Jamil akan meneliti kesemua dokumen yang dikeluarkan/disebarkan Akmal kerana tuduhan yang dilemparkan ke atas Jamil adalah bersifat peribadi.

Nampak apa yang aku nampak? Ada sesiapa nafi dokumen-dokumen itu palsu? Ada sesiapa nafi wang-wang anak yatim dan orang miskin apatah lagi pencarum tidak terbabit sama dalam penajaan tersebut?

Ada?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Jawab di mahkamah. Alasan klise. Tindakan klise. Ayat klise. Semuanya klise. Sepatutnya satu jawatankuasa khas dibentuk untuk menyiasat dakwaan berkenaan. SPRM kena siasat. Dan JK Khas pun kena siasat. Almaklumla ini Malaysia kot. Mana boleh depending pada SPRM dan PDRM semata-mata. Perlu wujudnya JK Khas untuk siasat pak menteri kau neh. Kalau tidak, macam biasa. Apa pun fitnah. Semua pun tuduhan berniat jahat. Dah takde modal lain. 

KAH KAH KAH

Dalam pada itu, saf-saf UMNO menyindir JAM TANGAN yang dipakai oleh JAMIL KHIR. Mereka menyindir tentang harga. Jujur aku cakap. Bab barangan branded-branded neh aku memang tak reti. Bukan apa. Dah takde duit buat cara takde duit. Senang citer kan.

KAH KAH KAH


Geng2 pembangkang pula main rumah mewah Jamil Khir.


HAHAHHAHA. 

Mampus. Lepas neh kereta dia, pakaian dia, semua orang akan teliti KAW2 macam kes Rosmah la gamaknya. Tetapi tetap tak boleh celen Rosmah. Rosmah tetap ratu. Setakat Jamil, jauh lagi level dia kalau nak melawan dengan mama kita kot.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...