Khamis, 8 Oktober 2015

YTL Dapat Sambungan Kontrak IPP Yang Baru.

Unit media cyber BN kena troll ka?

HIHIHIHI.


Beberapa hari lepas kecoh kononnya kontrak IPP yang paling menyusahkan rakyat di dunia ini telah ditamatkan riwayatnya selepas 21 tahun.

Geng2 UMNO & BN memainkan perkhabaran gembira ini dengan menyerapkan beberapa sentimen anti-Mahathir.

1. IPP ini punca dari Mahathir (yang neh memang betul pula).

2. Perjanjian tidak adil juga berlaku atas dasar menguntungkan kroni Mahathir.

3. Najib mahu menyelamatkan TNB.

4. Kerana itu 1MDB wujud.

5. Selepas ini 1MDB akan membekalkan IPP dengan harga yang lebih murah, stabil & tidak menyusahkan rakyat.

6. Kita happy juga. Takde la dok mengadap tengok YTL dapat pampasan juta2 ringgit setahun. Buta2 untung plak tue. 

Btw.

30% saham bumi dalam syarikat tenaga YTL yang memperolehi tender dengan TNB sejak 21 tahun yang lepas, ialah milik orang melayu yang dirahsiakan identiti mereka. Budak2 BN tengah bongkar identiti mereka. Kita tengok la nanti. Kroni sapa kena pecah. Tapi serangan ke atas Mahathir semakin kuat. 2 penjahat bertelagah, kita neh dok tepi sudah la. Sebab kesudahannya, mereka akan bongkar rahsia masing2 juga kan. So kita neh kira untung la. Tak bela Najib, tak bela Mahathir tapi rahsia2 depa terburai satu persatu. Untung la boleh jadi modal buat serang kerajaan kelak.

Hihi.

Dalam pada geng2 BN dok galak berkempen tentang penamatan kontrak tersebut, tiba2 menteri pada semalam mengumumkan bahawanya, terdapat lanjutan kontrak IPP bersama YTL. Tempoh kontrak singkat. 3 tahun. Kerajaan akui tawarkan kontrak lanjutan tersebut.

Lihat video disini.

Kerajaan tawarkan tender penjanaan kuasa tambahan dan syarikat yang menangi tender tersebut ialah TNB, YTL & Malakof.

Yang ini aku tak berapa faham sangat. Kata mereka 1MDB dah ambilalih syarikat IPP yang penting2 supaya dapat menawarkan IPP yang lebih murah untuk kepentingan rakyat. Apakah Malaysia menghadapi masalah kekurangan tenaga sampai perlu tawarkan tender kepada YTL sungguhpun katanya YTL telah menang 'the competetive bidding' mengikut prosuder yang ditetapkan. Adakah ini bermakna 1MDB memang tak mampu cover kekurangan yang ditinggalkan YTL andai kontrak berkenaan ditamatkan tanpa renewal ke macam mana?

Sia-sia je bertepuk tangan dan mengatakan Mahathir sakan.
Sekali menteri umum kontrak bersambung.
Isi perjanjian tak pasti la sama seperti dulu ataupun berbeza.
Tapi korang melalak YTL kroni Mahathir pun tak guna.
YTL tetap mendapat kepercayaan kerajaan untuk membekalkan IPP.
Bahkan mendapat tender untuk bekalkan perkhidmatan internet ke sekolah-sekolah.
Confirm ke YTL kroni Mahathir?
Ke kroni BN bersama-sama?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...