Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 9 September 2014

LGE U-TURN : DAP Minta Maaf Pada Sultan Selangor.


KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH  

KAH KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH 

Dan, penyokong2 PKR dan DAP berkata. PAS menjilat monarki. Menjilat sultan. Dan sia2 la forum sana forum sini mengkritik sultan dan tindakan2 sultan apabila DAP memilih untuk meminta maaf kepada sultan Selangor dan menegaskan tindakan DAP menghantar satu nama adalah disebabkan itulah yang telah disepakati dalam konsensus pakatan rakyat. DAP hanya follow the order sahaja. I don't want to disobey you my king. Just follow the order. Sorry my king. Sorry, thousand thousand sorry my king.

KAH KAH KAH

Oi. Cepat. Pergi maki DAP dan LIM GUAN ENG macam korang maki PAS. Cepat. Aku ada tulis kat sini. Aku kata PAS, PKR dan DAP tidak derhaka atau setia pada sultan berdasarkan kepada sentimen pro rakyat. Dorang akan derhaka ataupun setia pada sultan berdasarkan kepada manfaat dan kepentingan. Jika manfaatnya berpihak kepada PR andaikata penderhakaan itu perlu, maka mereka akan derhaka. Andaikata kesetiaan itu perlu untuk memastikan manfaat dan kepentingan berpihak pada mereka, maka mereka akan setia (ikut perintah raja).

Korang yang bangang nak mampos bila fikir PR akan derhaka pada sultan demi rakyat. Itu tidak berlaku dulu. Itu tidak berlaku pada hari ini. Dan jika dengan sikap yang sama, pemimpin yang sama, matlamat yang sama, mereka juga tidak akan sanggup melawan ataupun derhaka pada mana2 sultan demi rakyat. Jangan la bermimpi di siang hari dan belajar la terima realiti. Bangunla korang dari tidur yang panjang. Kenal parti2 politik kat negara neh. Ikut fakta bukan ikut sentimen dan emosi.

Walaupun dalam isu sultan Selangor menampakkan kesalahan lebih berpihak kepada DAP dan PKR dan ianya nampak macam betul bila DAP minta maaf, tapi still, aku bukan nak sentuh part tue. Aku lebih suka nak memerhatikan sikap penyokong2 PKR dan DAP yang maki hamun PAS yang sekufu pada arahan sultan. Setelah berbakul2 makian di lemparkan, maka tiba la masa balas budi. Nampaknya bukan hanya PAS aje yang suka UTURN. DAP pun sama juga.

KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS LA PARTI2 POLITIK KAT MALAYSIA NEH.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...