Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 26 Ogos 2014

TSKI Sah Letak Jawatan Sebagai MB - Berhentila Maki Hamun TSKI.

Memang ini kemahuan dia. Ikut maklumat yang aku dapat dari kenalan2 dan kakitangan terdekat TSKI dalam beberapa hari lepas, dorang cakap selepas aje PAS tarik diri dari menyokong TSKI, dia dah bercadang nak letak jawatan. Masalah sekarang isu protokol. Bukan la dia boleh serah surat letak jawatan dan terus tak hadir ke pejabat macam biasa. Dia kena ikut step by step sebelum meletak jawatan.

Pada hari ini, istana mengesahkan yang TSKI dah pun menghantar surat letak jawatan namun permohonan untuk meletak jawatan tersebut ditangguhkan sehinggala sultan menemui calon yang bersesuaian untuk mengantikan jawatan Khalid Ibrahim.

Berikut adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh pihak istana ;



Dalam pada itu, TSKI mengesahkan bahawa tiada apa2 perbincangan yang berlaku antara dia dengan sultan mengenai kedudukan DSWA sebagai menteri besar baru di Selangor. Sungguh pun begitu, TSKI juga tegaskan bahawa sultan Selangor tidak menolak DSWA sebagai MB cuma minta lebih dari satu nama dicadangkan untuk penelitian lanjut. Yeke? Kenapa agaknya sultan Selangor titah Pakatan Rakyat cadang lebih daripada dua nama sebagai calon MB?

Bukan sebab sultan tolak DSWA sebagai MB Selangor ke?

Haha.

Maksudnya PR kena hantar calon lain.

Jika PR berdegil selama itula TSKI MB Selangor. Maka kat situ yang salah ialah PR bukannya TSKI. Dia dah buat job dia. Lepas jawatan. Yang tak terima sultan (tangguh sehingga dapat mencari pengganti). Mana boleh biar kosong jawatan tue. Nanti akan kacau pentadbiran negeri.

Sudah2 la berdegil. Kalau nak sangat ganti Khalid, maka letak la calon lain selain dari DSWA. Apa yang susah sangat untuk PR berbuat demikian? Kenapa mesti DSWA juga? Adakah calon2 lain tak berkelayakkan?

HAHA.

Apa2 pun berhentila maki2 Khalid. Yang sudah tue sudah la. Over2 sangat dok tuduh dia gila kuasa la taknak lepas jawatan la apa la. Padahal ko pun bukan tahu sangat citer belakang tabir. Neh dia dah hantar surat letak jawatan dah. Apa lagi yang geng2 PKR nak tuduh dia lepas neh. K la. AKu nak p amek duit dari Arfa. Syok ooooo kena bayar.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...