Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 28 Mei 2014

Chegu Bard Digantung, Kongsi Gelap Kacau Pemilihan - Bukti PKR Makin Bangang!

Aku nak tengok puak2 PKR kutuk PKR kaw2 macam dorang kutuk parti2 dalam BN. Macam dorang kutuk pemilihan MCA. Macam dorang kutuk pemilihan UMNO. Macam dorang kutuk muktamar PAS. Kutuk selagi boleh kutuk. Bila terkena kat parti sendiri, adakah akan kutuk sepertimana yang dorang kutuk kat parti lawan?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Baikla.

Chegu Bard baru sahaja digantung keahlian PKR kerana mengkritik pemilihan PKR yang tidak bersih, tidak telus. Ini bukan cakap kosong. Jangan tipu diri sendiri. Buang masa semua itu. Aku tahu, ko tahu  bahkan Allah lagi tahu ini adalah KEBENARAN, HAKIKAT, FAKTA, proses pemilihan PKR memang kelam kabut.

Setakat video2 baling kerusi orang dah tak heran dah.
Setakat video panjat meja, larikan peti undi orang pun dah tak heran dah.
Setakat video bertumbuk pun orang tak kisah sangat dah.
Bahkan, orang malu nak sebarkan dari fb ke fb sebab ia babitkan maruah parti.
Lainla kalau video yang memalukan UMNO. 

Perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Tak payah cakap. Laju aje sebarkan masing2 ye.

KAH KAH KAH

Baca ;

 
Sebenarnya. Ini adalah proses 'courtesy'. Tak perlu meriah dengan maki hamun apa bagai. Sebab semua itu buang masa. Akhirnya masa akan menyelesaikan hubungan Chegu Bard dengan PKR juga. Samada dia bertahan, keluar ataupun apa2 itu bukan urusan kita nak menyemak dalam2.

Itu urusan peribadi Chegu Bard dengan PKR.

Namun aku nak mengajak kita semua berfikir kepada proses keadilan dan keterbukaan yang terdapat dalam PKR. Hancur beb. Hancur.

Biarpun sesiapa sekalipun yang digantung bukan isu, isunya apakah tujuan pengantungan itu tepat?

Kita tahu sangat proses pemilihan PKR memang caca marba. Demo demi demo, suara demi suara, bantahan demi bantahan dinyatakan bukan untuk burukkan dan aibkan PKR. Tetapi mendesak PKR untuk reformat cara mereka menguruskan pemilihan. Supaya pemilihan parti lebih bersih, lebih terbuka dan lebih telus. Itu sahaja.

Yang paling tak boleh blah ia tetiba aje kongsi gelap masuk citer dalam drama neh. Siyes. Kelakar nak mampos doe.

KAH KAH KAH

Baca ;

 

Dengan alasan di atas, mampu la aku selama 10 hari. Gelak non stop. Sebab KELAKAR NAK MAMPOS.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Ini bukan penyokong2 totok BN beb. Lue nak bagi alasan apa pun lue mesti bagi dengan hujah yang konkrit. Aku siyes tak termakan dengan alasan2 ini melainkan korang kuatkan dakwaan dengan ;

1. Tunjukkan bukti. Satu persatu satu wajah2 individu yang dikatakan kongsi gelap.

2. Dedahkan nama, lokasi dan kenapa korang kata dorang kongsi gelap.

3. Laporkan pada polis kerana geng2 kongsi gelap buat kacau.

4. Dedahkan juga individu2 yang dikatakan orang luar yang buat kacau.

Jangan cakap saja.

Setakat cakap aku pun reti. Hah, PKR tue. Dia dapat dana juta2 dari UMNO untuk buat lawak bangang. Bukti? Tak payah la. Cakap aje ma. Orang kan pasti percaya dengan modal air liur basi aku.


KAH KAH KAH

Itu sebabnya. Nak cakap apa2, nak dakwa apa2 bak sini bukti. Bagi orang teliti. Biar orang perhalusi. Betul ke tak betul nanti orang bagi jawapan lepas orang perhatikan semua hujah2 yang wujud.

Siyes aku cakap.

Pemilihan PKR memang haprak. Betul2 haprak.

Hanya ahli2 PKR aje yang boleh bangkit melawan kehaprakkan itu. Aku orang luar. Ramai pembaca2 aku orang luar (bebas parti) dan orang BN. Sedikit darinya ahli2 PKR. Orang2 PKR memang haram la suka baca apa yang aku tulis pasal dorang. Tapi ingat. PKR akan terkubur sejurus Anwar Ibrahim lenyap dari dunia ini jika inila prinsip parti korang. Ubah. Sebelum suruh BN ubah, sebelum desak UMNO ubah, ubah dulu cara korang buat kerja. Cara korang kendalikan parti, pemilihan dan cara korang urus pentadbiran negeri. Baru sembang kencang dengan BN.

Kbai.

Rujukan : sini dan sini.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...