Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 Mei 2014

Berita Harian Muka Tak Malu - Lepas Cilok Gambar Orang Buat Tatau..


Serangan demi serangan telah dilakukan ke atas BH sejak semalam sebab mencilok gambar pesuruhjaya PAS Perak yang melawat 5 adik beradik yatim.

Kisahnya.

1. 5 adik beradik yang tinggal di Cheras menjadi yatim piatu sekelip mata apabila ibu dan bapanya terlibat dalam kemalangan ngeri di Jalan Lock yew.

2. Ibu dan bapanya telah digilis oleh sebuah lori selepas terbabas dari motor yang ditunggangi oleh kedua2 mereka untuk pergi ke tempat kerja setiap pagi.

3. Tengokla. Orang tak berapa ada duit. Walaupun jalan di sekitar KL sangat bahaya dengan lori2 besar, sempit pula tue, nak taknak terpaksa juga ke tempat kerja naik motor. Motor terbabas, kedua2 mereka tercampak sebelum lori gilis dan meninggalkan kedua2 mangsa kemalangan disitu. Bullshit punya pemandu lori. Perangai macam UMNO. Sial betul.

Ko dah langgar orang. Kot ye pun ko sengaja ke tak sengaja ke ko patut berhenti la. Ambik la inisiatif untuk tolong ke call ambulance ke apa bagai ke. Ini mesti kes ko ada buat salah. Jangan2 lori ko tak mematuhi spesifikasi keselamatan yang ditetapkan oleh pihak JPJ. Itu pasal ko takde ahti perut terus blah macam tue je. Bukan boleh diharap sangat pada pemandu2 lori sekarang neh. JPJ laaggggiii la tak boleh diharap. Pun begitu, entah kenapa agaknya dah rasa malu kot bila buka media sosial orang dok mengutuk2 pemandu lori tersebut, dia akhirnya tampil ke balai polis dan melaporkan isu kemalangan tersebut kemudian jalani pemeriksaan ujian air kencing. Ketika ini dia bebas dan polis akan terus lakukan siasatan susulan berhubung kejadian kemalangan itu.

4. Kisah itu mendapat simpati orang ramai. Ramai yang mahu membantu bahkan ramai juga yang sudi menjaga 5 adik beradik neh samada secara berasingan mahupun secara bersama.

5. Namun kelima2 adik beradik neh nekad tinggal di rumah asal mereka kerana anak bongsunya merindui ibu bapanya yang telah meninggal dunia (dia belum faham sebab kecik lagi).

6. Ibu saudara dan adik beradik kepada pasangan suami isteri itu akan bersama2 menjaga 5 adik beradik yatim itu.

7. Dalam waktu yang sama, ibu saudara kepada 5 adik beradik yatim itu menyeru agar orang ramai jangan lakukan derma sebarangan atas nama 5 adik beradik itu di media internet kerana dibimbangi ada yang menipu.

8. Jika mahu membantu terus sahaja ke rumah 5 adik beradik itu dan lakukan sumbangan secara langsung ataupun terus bank in ke dalam no account bank milik keluarga itu.

9. Aku rasa keluarga ini layak mendapatkan sosco bukan sebab kemalangan ketika menuju tempat kerja.

10. Aku rasa socso janganla melambat2kan bayaran yang sepatutnya diterima oleh keluarga ini. Untuk lebih cantik, pegawai socso yang diamanahkan untuk urus selia perkara ini perlu mengambil kira ;

- Rumah yang budak2 neh tinggal sebenarnya arwah bapa dorang beli.
- Cuba check, sudah habis bayar ke?
- Kalau belum, mohon lakukan bayaran habis supaya tidak berdepan dengan risiko tunggakan bank sehingga disita. Socso boleh lakukan bayaran pampasan yang mana bayarkan terus baki pinjaman yang ada. Bank pula jangan kenakan apa2 penalti ke atas anak2 yatim neh sebab dorang nak buat bayaran penuh akibat kes kemalangan tadinya tue.


Macam neh la cara kita nak bantu orang. Kena upgrade. Ikut kesesuaian zaman. Ikut keperluan pihak2 yang terjejas. Ini tidak. Sikit2 MALAS nak MAMPOS buat kerja. 



Berbalik kepada keluarga tadi. Setelah kisahnya terpapar di media massa dan media sosial maka ramai la yang datang membantu sampai ada yang melawat rumah kediaman adik beradik yatim tadinya tue.

Antara yang melawat ialah pesuruhjaya pas perak.

Namun yang amat dikesalkan ialah wartawan BH boleh sebarangan cilok gambar tersebut dan tampal di akhbar mereka. Jika nak guna gambar tersebut atas tujuan yang dimaksudkan takde masalah. Yang menjadi masalah ;

- Cilok satu hal
- Laporan yang berbeza dari apa yang berlaku satu hal
- Potong gambar muka orang satu hal lagi

BULLSHIT nak mampos punya BH.

Baik ko tak payah amek gambar orang kalau akhirnya kerja ko nak mengenakan orang. Bukan orang gila babi nak berkira sangat pasal kredit atau beria2 nak masuk dalam paper kau. Orang pun tak heran la ko nak laporkan ke tidak. Bukan orang membantu untuk glamer pun macam pemimpin2 kesayangan kau.

Ko nak amek gambar, ko amek aje la. Ko nak lapor berita pun ko lapor aje la. Ooo sebab dorang2 tue PAS. Maka ko jangan la guna gambar dorang. Cari gambar lain. Gambar yang ada 5 adik beradik tue semata2 dah ko anti sangat dengan PAS kan.

Bila ko mencilok gambar orang, potong pula muka2 orang lepas tue laporkan berita yang berbeza dari apa yang berlaku sememangnya ko tempah masalah sebab ko buka ruang untuk pergaduhan sesama melayu dan Islam. Ehh UMNO tak ajar ke ko benda neh wei BH? Dorang kan tak bagi umat melayu muslim dok bergaduh sesama sendiri sebab nanti cina tepuk tangan? Memang BODOH nak MAMPOS ah kau neh kan. Tue je la aku nak cakap.

Lepas tue geng2 PR pun pergi la dok menempel komen2 perli BH di laman rasmi fb BH. Samada komen2 tersebut kena delete ataupun ada yang diban. Macam2 ada woi. Teruskan serangan maut ke atas BH lagi. Biar dorang tergolek babi.

Kbai. 

Nota : Aku mencari pemilik asal yang update di facebooknya mengenai gambar pasal pj pas perak tue. Aku pun tatau la pengguna2 alam maya neh. Pening aku tengok perangai dorang. Yang gila kredit. Yang gila taknak bagi orang kredit. Macam2 karenah ada korang tau tak. Kita neh dah amek cerita orang buat cara dah amek citer orang. Nak sebarkan ke apa ke bagi la tahu sapa yang tulis di atas tue. Alamak aiiiiii.. masing2 nak tutup nama apa semua. Boring tau tak, boring?

Updated.

Gambar yang lebih jelas. Gambar yang BH cilok.

 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...