Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 4 April 2014

Kenapa Scorpy Malas Cari #MH370? - Rakyat Tanya, Menteri Patut Jawab Bukan Marah !!!!

Scorpy nama manja bagi Scorpene. Harap maklum.

KAH KAH KAH

Tetiba MAZA kena marah kerana bertanya kenapa negara tak menggunakan SCORPENE untuk mencari MH37O.

Lihat ;



Mengamok tu penyokong2 BN.


Yang sebenarnya persoalan MAZA itu ada kelogikkannya. Nak tahu kenapa?


1. Najib dah umumkan MH370 berakhir di lautan hindi.


2. Lokasi terakhir dah dikenapasti melalui isyarat ping terakhir.

Itu yang Najib sebutkan, kan?

So, apa salahnya hantar kapal selam kita untuk menyelam di dasar lautan tersebut bagi menjejaki serpihan MH370.

Itulah sebab persoalan di atas bermain2 di minda MAZA. Pasal ia pun bermain2 di minda kebanyakkan rakyat di negara ini juga. Yang nak melenting tak tentu pasal kenapa? Hari tue sebelum kerajaan umumkan bab perjalanan MH370 berakhir di selatan lautan hindi boleh la marah2. Sebab tak jumpa lagi lokasi terakhir MH370. Kali neh dah jumpa. So kena la menyelam sampai ke bawah untuk mencari apa2 bukti berkaitan. Dan apa? Mungkin jawapannya tak sesuai dengan skop operasi kot.

Tapiiiiiiii...



To search and rescue what?

Errrr.. markup komisen lebih2 sangat kot masa tue so terpaksa la 'markup fungsinya' juga ek? Almaklumla, nak justify harga itu yang kena markup fungsi ek?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Jangan marah ah. Kalau tak menipu dulu, orang pun takan persoalkan sekarang. Berbalik kepada kehebatan kapal selam dan kapal laut dari British. Ia dipinjamkan kepada Australia untuk lakukan operasi menyelamat dan mencari MH370.

Dan kenapa Aussie tak gunakan kelengkapan mereka? Aussie itu dia punya pasal la. Kita pun tak perlu sibuk sangat nak tahu kenapa dia nak hantar kapal selam ke kenapa dia taknak hantar kapal selam ke yang pasti UK dah hantar kapal selam dia untuk cari kapal terbang kita. Itu yang rakyat kita persoalkan kenapa tak hantar kapal selam kita juga? Rakyat kita tanya macam tue sebab kapal terbang yang hilang tue kapal kita. Bukan kapal Aussie kot. Faham ke tak faham kenapa persoalan macam neh wujud?

HMS ECHO


HMS TIRELESS

Tak ingat aku. Baca kat mana tah. Scorpy tak boleh digunakan untuk menyelam di LCS sebab air kat situ tak dalam sangat. Tapi air di lautan hindi dalam kot. Btw, kalau tak boleh selam di LAUTAN CHINA SELATAN macam mana nak jaga perairan negara dan melakukan kerja2 mengawal ek?

KAH KAH KAH

Tak faham la aku dengan korang. Lantak la. Buat pening kepala aje nak fikir dalam2.

Dan, untuk rekod korang. Just for the record la kan. Dalam gambar HMS TIRELESS di atas, ada caption yang menyatakan KAPAL SELAM NUKLEAR.

Clear tak?

Ini rujukan aku ==> http://www.sinarharian.com.my/semasa/hishammuddin-uk-sertai-misi-mencari-mh370-1.266377

Dan kat bawah neh pula ; 

Scorpene merupakan sebuah kapal selam yang unik kerana teknologi yang digunakan adalah menyamai teknologi yang digunakan pada kapal selam nuklear jenis Le Triomphant milik Perancis.

Rujukan : http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20121024/re_02/Berada-di-dalam-perut-Scorpene-sungguh-hebat

Gambaran ringkas dalaman Scorpy ;


Rujukan : http://www.pinterest.com/pin/199565827211731848/

Untuk rekod, selain dari Malaysia, CHILE dan BRAZIL juga melakukan pembelian kapal selam jenis SCORPENE.

Dan gambaran ringkas HMS TIRELESS ;



Rujukan : sini

Kita boleh tengok ia agak sama secara asasnya.

Yang ingin ditekankan ialah kita bukan nak pertikaikan apa2 pun. Bila rakyat bertanya, maka jawab la kepada pertanyaan tersebut menggunakan hujah dan fakta yang jelas untuk beri kefahaman kepada rakyat.

Bagitau rakyat sekarang, apa fungsi sebenar SCORPENE? Apa keupayaan sebenar SCORPENE? Apa skop tugas SCORPENE dan apa yang dia boleh buat  sebenarnya? Bagitau dengan lengkap dan jelas supaya kita semua dapat faham bersama2.

Dan satu lagi, di utusan aku baca konon nya kapal selam bertugas menjaga perairan negara dari dibolosi oleh mana2 pihak luar.

Pelik juga.

Penculikkan baru aje berlaku di Semporna, Sabah. Jangan2 nanti lepas neh aku kena sound. Oi, SCORPY JAGA DALAM AIR, BUKAN ATAS AIR. ADA FAHAM KA?

HAHAHA.. LUE FIKIRLAH SENDIRI.

OKEY BAI. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...