Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 5 April 2014

Bukti Penguatkuasa Malaysia BODOH Ada Disini - Sila Baca, Faham Dan Sebarkan!

Topup ada disini.

Reload pun ada disini.

Macam2 ada disini.

Termasuklah kebodohan. Juga ada disini.

Semalam ;

 
Dua tiga kali gak la aku baca.

Aku baca, baca, baca, baca dan baca.

Aku baca, baca, baca, baca dan teruskan membaca.

Setelah aku yakin 100% yang aku tak salah baca, tak salah faham maka barulah aku berani sangat sangat sangat sangat sangat nak sebut yang ESSCOM ini yang bertanggungjawab menjaga perairan Sabah ini BODOH rupanya.

Patutla penculik2 boleh sesuka ahti tembus dan ceroboh perairan negara.

Pasal yang diberikan amanah untuk menjaga keselamatan penduduk Sabah tue orang BODOH NAK MAMPOS.

Pertama, ko terang2 bagitau kat media, semua yang diculik itu berada dalam keadaan sihat.

Kedua, ko terang2 bagitau ko ada perisik ataupun pengintip yang mengintip pergerakkan penculik2 tersebut, dari situla ko buat kesimpulan keadaan mangsa culik sihat dan sebagainya. Btw, apakah seseorang akan rasa sihat jika telah diculik? Perlu kah seseorang itu muntah, demam, pening, sakit kepala dan berdarah2 untuk menunjukkan dia sakit dari segi emosi akibat diculik? Mana mungkin mangsa culik itu sihat. Mestilah mereka rasa takut dan rasa tak sihat meskipun ia tak boleh dibuktikan dengan kehadiran darah dan sebagainya.

Ketiga, siap bagitau lagi lokasi telah dikenalpasti. 

Ko dah tahu lokasi + dah tahu keadaan mangsa maka apa yang ko buat? Bagitau media dan bukan pergi ambush dorang untuk selamatkan mangsa culik?

Boleh fikir tak rakyat yang membaca berita2 begini akan terfikirkan sesuatu?  Bukanla kita nak mengecam ESSCOM tapi kenyataan seperti di atas ialah kenyataan yang tidak bijak. Bayangkan juga mungkin penculik2 itu juga mengikuti media2 kita untuk mendapatkan maklumat lanjut sejauh mana penguatkuasa kita dapat menjejaki mereka. Tidak kah pengakuan seperti ini mendedahkan kepada risiko untuk penculik2 itu berpindah tempat persembunyian dan filter semula 'geng2' mereka bagi mencari pengintip?

Dan lagi ;
Mohammad berkata pada 26 Mac lepas, pasukan keselamatan ESSCOM mengesan lima bot yang cuba memasuki perairan Semporna dipercayai bagi melakukan penculikan.
                
"Namun, di atas kesiapsiagaan dan rondaan yang dilancarkan oleh ESSCOM, kita berjaya menghalang empat bot daripada meneruskan niat mereka untuk melakukan penculikan," katanya.         

5 masuk, 4 ditahan, dan 1 lagi? Adakah 1 itu yang korang terlepas tue telah memasuki negara dan melakukan penculikkan atau apa?

Lagi ;
Sementara itu, beliau berkata 15 pekerja asing di Singgahmata Adventures Reef and Resort ditahan kerana tidak mempunyai dokumen pengenalan diri yang sah.
                
Mohammad juga meminta Jabatan Imigresen untuk memanggil dan menyiasat pengusaha resort itu yang dikatakan menggaji pekerja asing yang tidak mempunyai dokumen yang sah.

Poyo poyo poyo poyo poyo dan poyo.

Dan ada yang mati kena tembak dengan guard warga asing baru terhegeh2 screening pengawal2 keselamatan dalam negara.

Dan ada pesawat yang hilang dari radar baru terhegeh2 nak upgrade sistem keselamatan udara.

Dan ada yang kena culik di Semporna baru terhegeh2 nak siasat semua resort sebab mengaji pekerja warga asing yang berkemungkinan besar berkomplot dengan penculik untuk menculik mangsa bagi mendapatkan wang tebusan.

Ini semua dah terhantuk sampai berdarah2 baru terhegeh2 nak berjalan dengan betul. 

Phuiiiiiiiiiiii!

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/259134

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...