Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 1 Mac 2014

Lagi Gambar Melayu Murtad - Blogger UMNO Kantoi Kaw2..

Kisahnya begini.

Baru2 ini di dalam wassap tersebar kembali beberapa gambar2 lama berserta dengan keterangan konon nya wanita2 bertudung dalam gambar2 yang tersebar itu ;

1. Masuk gereja beramai2 untuk murtad beramai2.

2. Ini berlaku disebabkan terpengaruh dengan agenda pembangkang (program murtad ada kaitan dengan pakatan rakyat)

Maka, ramai la yang share. Yang kutuk. Yang maki tak tentu hala makcik2 dalam gambar tersebut. Tak usul periksa wajah makcik2 tersebut disebarkan sebagai seseorang yang telah murtad. Yang paling kelakar.  Katakan, dorang masuk gereja sekalipun, takan la terus nak cop orang murtad dan kafir?

Agak2 la oi.

Oke, contoh artikel lama dari blogger bn ;


Disebabkan artikel begini, maka forum Indonesia pun menyebarkan cerita yang sama. 

Lihat ;


Tue diaaa..

Tetiba kecoh pula kat forum Indonesia yang umat Malaysia yang berbangsa melayu dan beragama Islam murtad beramai2. Dan paling tak boleh blah, tetiba DAP dan PR pula terbabit sama dalam citer dongeng rekaan bloggers UMNO.

Mereka sebarkan fitnah.

Mereka dah tahu benda neh fitnah.

Tetapi pembaca2 mereka tatau benda neh fitnah.

Bila ada yang baru terbaca, terlihat ataupun ternampak posting mereka, maka pembaca2 tersebut pun mula la menyebarkan pula menerusi wassap. Maka posting yang dah lama mampos, hidup kembali. Takde masalah kalau artikel itu betul jalan cerita dia. Tapi masalahnya, penulisan tersebut merupakan fitnah semata2. Langsung tak benar. Bahkan yang lebih memalukan dan menghinakan ialah bloggers UMNO terkutuk pula program yang dianjurkan oleh kerajaan pusat (yakni BN = UMNO).

Alamak aiiiii..

Punyala galak sangat menfitnah sampai terfitnah geng sendiri pun tak sedar. 

Amek kaw.

Seorang aktivis hak asasi wanita hari ini menafikan dakwaan beberapa blog yang menerbitkan gambar umat Islam hadir di sebuah majlis rasmi di sebuah institut pendidikan Islam adalah bukti sebuah sesi memurtadkan umat Islam di sebuah gereja di Malaysia.
Yu Ren Chung, aktivis badan bukan kerajaan (NGO) Women’s Aid Organisation, berkata gambarnya bersama yang lain di sebuah majlis kerajaan disalah tafsir pelbagai pihak menerusi blog dan media sosial.
Katanya, gambar itu diambil pada 2012 ketika sebuah program anjuran Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) yang diadakan di dewan kuliah Institut Pemikiran Islam dan Ketamadunan di Jalan Duta, Kuala Lumpur.
"Kasihan penjawat awam yang berada di dalam gambar itu. Mereka hanya menjalankan tugas menghadiri program LPPKN tetapi dituduh murtad," katanya dalam satu kiriman blog semalam.
Gambar tersebut menunjukkan Yu bersama beberapa yang lain, termasuk wanita bertudung, sedang duduk di bangku kayu.
Acara yang berlangsung pada Februari 2012 itu membincangkan Dasar Keluarga Negara dan dihadiri penjawat awam dan aktivis NGO.
Yu berkata beberapa blog di Malaysia dan Indonesia mendakwa gambar berkenaan adalah program memurtadkan, manakala ada yang menuduh parti pembangkang berhubung gambar tersebut.
“Kasihan juga saya dengan PAS dan DAP," tulis Yu. "Bila isu murtad ditimbulkan, selalu sahaja DAP yang kena – kali ini PAS pun tak terlepas (padahal, program itu dianjurkan kerajaan BN).
“Kasihan juga saya dan rakan sekerja saya. Muka disebarkan merata-rata, tetapi kami tidak tahu pun."
Aktivis itu turut tidak menolak kemungkinan dakwaan sedemikian timbul ekoran dewan Istac yang kelihatan seakan-akan sebuah dewan gereja.
Katanya, pengguna internet boleh membuat carian sendiri bagi melihat sendiri bagaimana rekaan sebenar dewan berkenaan yang telah dimanipulasi oleh pihak tertentu.
Beliau juga memuatnaik sebuah gambar komposit membuktikan dewan itu sebenarnya bertempat di Istac dan bukannya gereja.

Tue diaa.. tue diaaaa..

Sekali tersalah tembak, tertembak orang sendiri. Lepas tue banyak bunyi kenapa orang asyik kutuk dan kaitkan penulis2 blog UMNO sebagai kaki fitnah. Lagi mao tanya ka?

BTW, ini dah sampai ke orang Indonesia menyebarkan citer fitnah korang. Apa citer? Ini perjuangan so Islam yang dikatakan nak membela kalimah Allah tue ka? Ya Ampun. Nasib baik ai tak minat nak membela kalimah Allah macam korang. Perangai tak serupa bikin. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Sekali kantoi la pulaaaaaa..

Rujukan :  http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/aktivis-hak-asasi-bidas-gambar-dakwa-sesi-murtad-di-gereja

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...