Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 23 Februari 2014

Angkara Kaitkan BRIM Dengan Hadis Nabi, Najib Kena Kutuk KAW2..

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Asyik gelak je la hari neh. Tapi memang lawak pun komen2 dorang. Memang buat aku tergelak sakan.

Tadi. Kat SH.

Baca jap ;

Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diperkenalkan kerajaan adalah selaras dengan syariat Islam, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sambil memetik sepotong hadis, Najib berkata, Islam menggalakkan umatnya membantu meringankan bebanan yang ditanggung orang lain termasuk melunaskan beban hutang.

"Seorang sahabat Rasulullah SAW pernah bertanya kepada baginda, Ya Rasulullah siapakah manusia yang paling dicintai Allah dan apakah perbuatan yang paling dicintai Allah.

Jawab Rasulullah manusia yang paling dicintai ialah manusia yang banyak memberi manfaat kepada manusia lain, menggembirakan manusia lain dengan melunas hutang orang tak mampu bayar, beri makan kepada orang kelaparan dan berjalan untuk membantu orang yang susah, itu lebih baik daripada beriktikaf selama sebulan di masjid.

"Saya tahu ada orang yang bayar hutang apabila mendapat bantuan BR1M ini, kita tolong orang lunas hutang, besar pahala yang kita dapat," katanya.


Najib berkata demikian ketika berucap pada majlis penyampaian BR1M Parlimen Pekan di Dewan Seri Perdana Kolej Automotif Antarabangsa (ICAM) di sini hari.

Rujukan :  http://www.sinarharian.com.my/semasa/pemberian-br1m-ikut-syariat-islam-1.253767       

Kemudian ;





Syariat Islam? Najib, are you sure?

Habis ini apa?


Ikut syariat Islam?


Pelbagai jenis skandal dan penyelewengan oleh agensi kerajaan membabitkan orang2 besar dan ternama termasukla menteri sekalipun, jika Najib ikut syariat Islam, apa alternatif yang Najib amek untuk membendung dan menghukum mereka2 yang terlibat?

Dan ini apa?


Salah satu kecuaian yang didedahkan oleh jabatan audit negara. Mana syariat Islam yang Najib ikut untuk hukum pesalah2 yang terlibat?

SYARIAT ISLAM KONON.

YANG AKU NAMPAK KO IKUT SYARIAT KEPALA HOTAK KAU AJE KOT.

Islam ikut mood. Nak kaitkan perbuatan ko dengan Islam supaya terlibat benar dan betul. Itupun dah salah faham. Betul la kata dorang2 kat atas tadi tue. Tolong orang bayar hutang konon. Bukan guna duit kaw pun. Itu guna duit pembayar cukai. Apa yang perasan sangat neh Najib oi?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...