Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 27 Februari 2014

Taib Mahmud Ada Harta Bernilai RM46 Billion Rupanya..


Tue diaaaaaaaa

Mak aiiiii bapak gila kaya nak mampos orang tua neh. Harta peribadi dia aje bernilai RM46billion beb. 

46 billion tue.

Bukan juta2 beb. Tapi billion tue beb.

Dan, harta keluarga Taib pula semua sekali di anggarkan bernilai RM64billion. 

Yakni ;

Harta Taib semata2 = RM46b

Harta family Taib = 64b - 46b = 18b

Anak beranak dia, adik beradik dia semua sekali dikumpul2 adalah  dalam 18b.

Orang tua sorang neh pula perghh dia ada 46b. Agak2 bila dia dah mati kelak, sapa yang akan warisi harta kekayaan dia? Bini dia ka?

KAH KAH KAH

Benda neh dapat kat TMI.

Baca ;
Satu kajian oleh Bruno Manser Fund (BMF) mendedahkan harta Taib mencecah AS$15 bilion (RM46 billion) dan 20 ahli keluarganya mengumpul harta hampir AS$21 bilion (RM64 bilion).
Pada 16 Februari lalu, BMF yang berpengkalan di Switzerland juga membuat laporan polis ke atas keluarga Taib atas dakwaan penyeludupan balak haram di Kanada, malah PAS juga menggesa SPRM membuka kertas siasatan ke atas ketua menteri tersebut.
BMF berkata, satu laporan polis dibuat kepada Royal Canadian Mounted Police, berdasarkan "bukti baru" yang mendapati wujud kaitan kewangan antara Richfold Investments di Hong Kong dengan Sakto Development Corporation di Ottawa, Kanada.
Sakto Development Corporation adalah sebuah syarikat pemaju jutaan ringgit yang dimiliki oleh anak perempuan Taib, Jamilah Taib Murray.

Cis.

Orang tua neh patut disenaraikan sebagai orang terkaya di Malaysia. Apsal nama dia tak tersenarai? Main tipu ka? 

Hehe..

Dalam artikel yang sama, mendedahkan bagaimana Taib Mahmud dan anak dia terlibat dalam skandal penyelewengan wang. Bernilai 6.6juta.

Rujuk ==> http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ngo-dedahkan-taib-mahmud-anak-terlibat-perjanjian-perniagaan-rm6.6-juta

Aku ingat Taib dah tak heran nak terlibat dalam skandal 100k 200k. Apa barang 100k, 200k punya penyelewengan? Ko ingat aku cikai2 punya maloan ka? Kalau babitkan Taib mesti makan jutaan ringgit punya. Macam tue punya powerful si Taib Mahmud ini tau. Ko ada? Takde? Aku pun takde. Maka melopong je la kita tengok harta kekayaan Taib Mahmud.

KAH KAH KAH

Tengok neh ;



Jom orang Sarawak, kita melopong dan ternganga sama2. Semua pimpinan kita memang jenis corrupted. Alahai.. apa la nasib badan jadi rakyat kat negara neh. Telan aje la. Cakap lebih2 kang kena gelar sebagai tak bersyukur.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...