Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 11 Julai 2013

Pembangkang Pengacau - Menteri.


Menteri  Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mendakwa pembangkang menjadi pengacau yang ingin menimbulkan huru-hara dengan menyokong pemansuhan Akta Hasutan.

"Ini semua pengacau. Dan pengacau itu pembangkang kerana mereka seperti mahu keadaan negara menjadi huru-hara. Itu yang mereka mahu," katanya. 

Beliau berkata demikian kepada pemberita di lobi Parlimen ketika beliau sendiri ditanya mengenai pendiriannya berhubung pemansuhan akta berkenaan.

"Anda tahu apa nak jawab," katanya apabila ditanya lanjut sama ada beliau tidak menyokong pemansuhan itu. Sementara itu, beliau turut ditanya mengenai hasil kajian badan pemantau rasuah Transparency International (TI-M), yang mendapati bahawa institusi paling korup di dalam negara ialah pasukan polis.

Mengulas perkara itu, Tengku Adnan berkata tidak adil sekiranya hanya pihak polis yang dipersalahkan dalam isu tersebut semata-mata. Tengku Adnan berkata, kerajaan kini sedang berusaha untuk menangani persepsi masyarakat ke atas rasuah, yang menurutnya boleh dibenteras sekiranya pemberi wang berhenti daripada memberi rasuah.

"Ini adalah persepsi. Kita sekarang sedang berlawan dengan perang persepsi. Kerajaan telah meletakkan segala usaha untuk memastikan gejala rasuah ini dibenteras. 

"Bila cakap mengenai rasuah, mesti ada pemberi... tak adil kalau kita nak kata polis lebih banyak menerima rasuah. Itu tak adil. Ini persepsi awak tahu? 

"Perkara utama ialah saya rasa tiada pemberi dan tiada menerima. Pemberi itu perlu berhenti," katanya lagi.

Merepek sangat.

Yang berjanji nak mahsuhkan tue PM. Kenapa dia tak kaji dulu kenapa PM membuat keputusan untuk memansuhkan akta tersebut dan gantikan ia dengan akta perpaduan nasional? Dorang neh suka bercakap tanpa melihat fakta terlebih dahulu.

Pembangkang telah menyeru kerajaan banyak kali agar menggunakan akta hasutan yang kena pada tempatnya. Ini kerana akta hasutan telah disalahgunakan ke atas mereka secara membuta tuli. Apa2 benda yang mereka sebut dan luahkan bila ia berkaitan dengan BN bahkan terbukti benar, tetiba kerajaan gunakan akta hasutan untuk tutup mulut mereka. 

Ini je motif kenapa pembangkang bersikap negatif terhadap akta tersebut. Bukan sebab pembangkang nak membuat kekacauan di dalam negara neh. Kalau Malaysia huru hara apa ko ingat pembangkang tak terjejas ke?

Pembangkang takde keluarga? Takde keperluan untuk mencari rezeki? Menyara anak2? Tak perlu bayar itu neh? Tak perlu belajar dan sebagainya? Sudah semestinya pembangkang juga sama seperti rakyat marhaen yang lain. Tidak mahu negara ini huru hara sebab apa2 pun ini negara kami juga. Agak bodoh la kita nak huru hara kan tempat tinggal kita sendiri. Bercakap tue tolong la fikir2 sama bab logik keadaan.

Bab rasuah PDRM.

Nak salahkan PDRM aje? Tak logik? Eh memang logik salahkan PDRM aje pun. Kalau dah perasuah beri rasuah depan mata, apa PDRM nak tengok aje? Tangkap dan dakwa la. Lapor kes ke SPRM. Ini sekian2 hari pada tarikh2 tertentu cuba melakukan sogokan ke atas diri saya. Saya tangkap dia on the spot dan ini pertuduhan ke atasnya.

Simple ma.

PDRM = Agensi penguatkuasa.

Boleh amek tindakan.

Apa la menteri bagi jawapan macam neh?

MEMALUKAN la oi.

MEMALUKAN. 

Sehebat mana pun si pemberi melakukan rasuah, tukang terima boleh memilih untuk terima atau tolak. Ingat, dia tak paksa ko terima rasuah. So tak faham2 lagi kenapa persepsi yang menerima tue lebih di anggap teruk dari yang memberi.

Haizh. Menteri2. Patut dah season macam neh berehat la kat rumah elok2. Kalau yang jenis cerdik takpe juga. Kalau jenis macam neh elok la rehat kat rumah elok2. Jangan susahkan rakyat jelata. Oke. Thanks.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...