Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 9 Julai 2013

Ini Senarai Barangan Cina Yang Penyokong UMNO Boikot.

Kelakar dowh dorang. 

Tengok bawah neh hah ;

 
Aku terima satu inbox. Budak tue bagi aku gambar list yang menyeru boikot barangan cina DAP.

Aku tanya dia kenapa dia bagi aku.

Dia cakap untuk aku boikot. Aku tanya lagi. Apa keperluan untuk aku boikot? Dia kata aku patut pandang dari sudut ekonomi Islam. Jangan dok pandang dari sudut politik jek. Banyak sebab untuk boikot. Selain dari membantu menaikkan ekonomi orang Islam kita juga dapat membantu usahawan bumiputera. Dan dia juga sempat sound aku. Katanya time boikot sekichan beria2 aku boikot. Time kutuk Mokthar AlBukhari beria2. Boikot gardeniar apa bagai la. Tapi bila ia babitkan barangan DAP mula la korang semua jadi parasit. Sanggup pertahankan cina.

Well, jika ia berkaitan MCA adakah korang akan boikot juga?

Ya. Itu jawapan dia.

Aku nak bagitau la. Aku tak pernah seru boikot restoran Sekichan. Aku tak pernah makan pun kat situ. Boikot ke tak boikot ke pada aku sama jek. Sebab aku memang tak pernah jejak restoran tue. Tapi tindakan rakan2 PR yang boikot restoran Sekichan tue bukan la kerana perbezaan pendapat dalam isu politik. Jangan salah faham.

Rujuk sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2012/09/kasihani-lah-kami-jangan-boikot-kami.html

Ini sebab2 kenapa mereka boikot.

Jangan main tuduh2 jek.

Bab Gardeniar pula. Dari awal lagi aku memang tak pernah boikot kerana aku ialah pembeli setia Gardeniar, apatah lagi kutuk2 Mokthar Albukhari tue. Dia antara usahawan yang aku suka dan aku hormati. Aku peduli apa ramai penyokong2 PR benci dia sekalipun. Aku tak benci dia. Dia ada talent dan ada benda yang aku suka untuk aku tiru dan contohi.

Tapi sesiapa yang nak boikot apa2 sekalipun aku terima dan hormat je sudah la. Cuma nya bila orang taknak boikot apa yang ko boikot, tak perlu la label dan tuduh orang bukan2.

Sama macam isu mekdi. Ko nak boikot mekdi, ko boikot la. Kalau ada yang taknak boikot, itu bukan hak ko untuk meletakkan label tertentu kepadanya. 

Rujuk sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2012/11/saya-makan-burger-mekdi-free-dan-saya.html

Label. Hukuman. Tindakan dan kata2 yang keras.

Kita tak perlu tiru dan ikut.

Berbalik kepada senarai yang dia bagi aku tadi. Aku nak bagitau. Yang aku memang beli minyak masak brand Sri Murni. Aku memang beli Beras Cap Rambutan dan aku selalu beli sardin cap Ayam BRAND. Boikot? Aku takan buat. Boikot la korang ikut korang suka. Aku harap ia konsisten dan berterusan la ek.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...