Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 10 Mac 2013

Ini Ialah Kisah Liwat III, bacalah.

Perenggan pertama.




Siapakah yang dedahkan surat ini? Jawapan dia ialah RPK = Raja Petra Kamaruddin.

Ini ialah bukti bahawa dia ialah individu pertama yang publish surat ini di media internet. Rujuk sini.

Perenggan kedua.

Aku menulis surat kepada papa gomo.

Hai papa gomo yang tak best.

Blablabla.. aku tak suka perangai ko.. blablabla.. terutamanya bab ko seksa bekas isteri ko tue bab hak penjagaan anak2.. blablala aku takmo masuk campur dan justify urusan peribadi ko blablabla tetapi tak perlu kot nak buruk2 ex wife ko konon dia lari dari landasan agama semacam ko di landasan yang benar pula.. dia yang lahirkan anak kot ye pun bercerai share la hak penjagaan tue.. ko pun sibuk dengan urusan politik dan bini baru tak payah la nak keras sangat... after all dia tetap ibu kepada dua anak2 ko dan tetap pernah jadi isteri ko.. prihatin la sikit bro.. blablabla..

Dari AmenoWorld yang best.

Harap2 papa gomo dapat surat ini dan simpan elok2. Jangan sampai keciciran keluar kat blog mana2 plak oke. Malu karang ko dan aku. 

Jika kita hantar surat kepada seseorang, surat kita mestilah berada pada orang yang kita hantarkan tue.

Perenggan ketiga.


 
Gambar ini. Gambar ini disebarkan secara konsisten oleh bloggers umno bagi menyebarkan kata2 mereka bahawa lelaki di atas ialah kekasih kepada anwar ibrahim. Apa yang peliknya dengan gambar neh?

Nampak tak?

Tak nampak? Good. Memang takde apa2 yang pelik pun.

KAH KAH KAH

Baca bawah neh sat ;
"Is Azmin Ali making his move to finish off Dr Wan Azizah Wan Ismail and Nurul Izzah or is this Sodomy 3 looming on the horizon, engineered by Azmin and gang to finish off Anwar Ibrahim instead? Anyway, this letter appears to be an attempt to bring down the entire Anwar clan -- father, mother and daughter. Let us see, however, what develops over the next few hours before we come to any conclusions."  

Ini ialah kata2 yang dipetik dari blog RPK. Dia menulis rumusan di atas ketika menyiarkan kandungan surat tersebut.

Perenggan keempat.
PKR tidak menafikan mengenai surat yang ditulis oleh bekas Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd Fareez Kamal Intidzam kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Isnin lalu.
Bagaimanapun menurut sumber, Fareez enggan memberikan kesahihan berhubung tulisan yang didakwa wujud penglibatan keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menghancurkan karier anak muda berusia 24 tahun itu.
Surat yang ditulis tangan oleh Fareez itu antaranya mendakwa beliau ‘rapat’ dengan Anwar sehingga menyebabkan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah dan anaknya, Nurul Izzah Anwar mencemburui hubungan mereka.
Saya difahamkan Fareez akan memberi penjelasan berhubung perkara ini tidak lama lagi,” ujar sumber kepada FMT.

Sumber :  http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/03/08/sumber-pkr-terima-surat-mohd-fareez-kamal/

Points.

PKR tidak menafikan.

Fareez tidak mengiyakan.

Perenggan kelima.
Isu dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini memasuki satu lagi episod baharu apabila Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd. Fareez Kamal Intidzam membuat laporan polis dengan mendakwa diri serta keluarganya kini diancam bahaya.
Mohd. Fareez berkata, ancaman itu dipercayai datang daripada kumpulan yang menyokong Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail selepas pendedahan tentang satu surat bertarikh 3 Mac lalu yang diutuskan kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Sumber :  http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/beritakomentar/54982-su-politik-zuraida-buat-laporan-polis

Perenggan keenam.

Sementara itu beliau berkata, kemuncak ancaman bahaya yang diterimanya berlaku sejak 48 jam lalu apabila sekumpulan orang telah bertindak memburunya sehingga ke bilik hotel.

"Perkara ini berlaku sebaik sahaja surat yang saya utuskan kepada Abdul Hadi itu didedahkan. "Saya percaya mereka yang memburu saya ini merupakan penyokong atau mungkin juga orang suruhan Presiden. Jadi isunya hari ini saya mahu menuntut jaminan keselamatan buat diri saya dan keluarga," katanya.

Ditanya sejauh mana benarnya dakwaan ancaman bahaya sedang menimpanya sekeluarga, beliau berkata, pihak media sendiri melihat bagaimana pihaknya terpaksa ke balai polis hari ini untuk meminta pertolongan. "Berhubung isu sejauh mana tahap bahaya yang menanti saya telah dijelaskan kepada polis. Alhamdulillah polis telah menerima laporan saya," katanya lagi.

Dalam pada itu, beliau turut mengaku tidak tinggal di rumahnya ketika ini. Ditanya pula bagaimana beliau syak yang melakukan perbuatan itu adalah orang suruhan Presiden PKR sedangkan tidak pernah menerima sebarang ugutan dalam bentuk khidmat pesanan ringkas (SMS) dan sebagainya, Mohd. Fareez berkata: "Saya telah berada di dalam parti dan saya tahu bagaimana mereka mahu serang hendap seseorang. Saya kenal bagaimana kerja mereka."

Menjawab satu soalan, Mohd. Fareez berkata, beliau telah memberikan segala maklumat yang diklasifikasikan sebagai sulit kepada pihak polis berhubung kesnya itu.
Mohd. Fareez berkata, beliau masih ahli PKR sejak 2008 dan sehingga hari ini belum menerima apa-apa notis pemecatan daripada parti atau unit tindakan disiplin parti.
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130310/je_03/SU-Politik-Zuraida-buat-laporan-polis

Rumusan.

Secara keseluruhan nama2 yang disebut di bawah perlu diberikan peluang untuk memberikan kenyataan masing2.

Anwar Ibrahim
Fareez Kamal
Azmin Ali
Wan Azizah
Tuan Guru Haji Hadi
Tuan Guru Nik Aziz
Karpal Singh
Raja Petra Kamaruddin

Cerita di atas babitkan 8 orang, 8 nama. Ada macam2 persoalan.

1. Kenapa surat yang ditujukan pada TGHH ada pada RPK?
2. Kenapa RPK siarkan surat di atas menjelang PRU?
3. Kenapa Fareez muncul di tv3?
4. Kenapa Nurul Izzah, Wan Azizah tak menafikan kandungan surat itu?
5. Kenapa Anwar Ibrahim tak nafikan hubungan rapat dia dengan fareez?
6. Kenapa Azmin Ali tak react kepada persoalan RPK adakah surat ini merupakan kerja Azmin Ali untuk hancurkan kerjaya politik Anwar dan keluarganya? Ia telah timbulkan persepsi. Kena react la.
7. Kenapa TGHH, TGNA dan Karpal Singh tidak keluarkan sebarang kenyataan? Adakah benar mereka telah melihat surat di atas? Lalu bagaimana ia boleh tersebar di blog RPK?
8. Kenapa PKR tidak mengambil apa2 tindakan dalam masa terdekat berkenaan hal tersebut?
9. Kenapa Zuraidah senyap orang dia buat hal di depan media dan tv3?

Kenapa?
Kenapaa?
Kenapaaaa?

Jika ia di edarkan oleh UMNO, kenapa kenapa kenapa tue tak berapa nampak sangat. Tetapi sebab ia diedarkan oleh orang2 yang bukan UMNO maka kenapa kenapa kenapa ini memang perlu diisi jawapan dia.

No. Tidak ada bukti secara fakta bahawa RPK ialah orang UMNO. Sepertimana tiada ada bukti bahawa UMNO yang mengarang konspirasi di atas. Juga tiada bukti ini kerja Azmin Ali. Seperti yang kita sedia maklum, ia diedarkan oleh RPK sendiri. Ini jawapan kita kerana ini dakwaan2 yang tersebar.

Ahh tak logik ah dia jadi pegawai diplomasi blablabla antarabangsa Anwar Ibrahim. Pendapat aku. Tapi apa plak tak logik. Tahun 2008 memang PKR maen amek orang je untuk melicinkan kerja2 kempen dan kerja2 parti. Benda tak logik pun bleh jadi logik ma.

Lepas tue pass pula kat Zuraidah. Zuraidah amek dia sebab apa? Buang duit? Atau untuk buat kerja? So at least dia something2 juga la dalam PKR sebab diambil bekerja oleh wakil rakyat, betul tak? Semakin lambat PKR mengeluarkan kenyataan, semakin lambat Zuraidah mengeluarkan kenyataan, semakin lambat Tuan Guru Nik Aziz, TG Haji Hadi, Karpal Singh, Nurul Izzah, Wan Azizah dan Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan, maka semakin besar la ruang persepsi dan persoalan.

Apa yang aku boleh cakap jika ia benar2 konspirasi umno maka yang berpakat dengan umno samada RPK, Fareez keduany2 sekali ataupun salah seorang dari mereka.

Jika ia bukan konspirasi UMNO ia adalah konflik dalaman PKR. Huraian? Aku memilih untuk tidak menulis.

Ada banyak kemungkinan. Aku takde jawapan yang pasti. Penyebaran cerita ini boleh jadi baik dan tidak baik dalam pada masa yang sama. Apa yang pasti ia ada kesan tertentu pada parti dan individu tertentu. Cuci tangan. Aku cuci tangan sehingga mendapat jawapan yang pasti. Bai.   

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...