Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 15 Mac 2013

Guru Kutuk PDRM Ditahan.

Seorang cikgu yang mencetuskan kontroversi baru2 ini. Yang dok label2 PDRM doggie telah pun ditahan. Yang sebenarnya lebih tepat dia label PDRM = doggie sebab PDRM selalu dipergunakan oleh BN untuk tutup kerja2 'jahat' dorang.

Tapi silapnya dia kat sini dia generalisekan seme PDRM as doggie. Aku tak blame dia 100%. 50% benda neh berpunca dari mereka yang pegang PDRM dan BN. Kalau mereka tak mempergunakan PDRM untuk kerja2 politik aku ingat cikgu tue pun takan berdendam. Tapi disebabkan cikgu tue pun dah bengang plus berdendam plus menyampah kat BN plus melihat lahad datu dipolitikkan dan disandiwarakan oleh BN seolah2 ia rancangan jahat DSAI kekonon nak rampas SABAH maka cikgu tue pun label PDRM doggie.

Di pihak kita, usah kita tambah tension kepada ahli2 keluarga cikgu yang di tahan itu. Di pihak kita walaupun kita tak bersetuju dengan label dan gelaran itu disebabkan dalam PDRM pun ramai je yang sokong PR tetapi janganlah kita dok tekan2 cikgu tu. 

Cukupla dengan apa yang dia terpaksa hadapi sekarang. Moga2 cikgu tue akan dibebaskan kelak. Kalau PDRM nak dakwa pun atas tujuan pengajaran, dakwa je la. Cuma janganla sampai dia diberhentikan kerja.. 

Dalam pada itu aku juga menyeru polis tahan pemilik blog suarapakatanrakyat kerana menghina PDRM. Aku tunggu neh. Atau ko nak aku tulis apa yang blog suarapakatanrakyat tulis disini? Aku boleh jek buat sebagai nak menguji bahawa blog tue milik bn... nak aku buat ke?

Heh.

Baca bawah ; 

Polis telah menangkap seorang guru yang bertanggungjawab menghina pasukan keselamatan sebagai 'anjing' dan menganggap kematian mereka sebagai 'mati katak' dalam laman sosial Facebook miliknya, baru-baru ini. Guru itu, Mohd. Lotfi Nor, 37, ditangkap ketika bersembunyi di kampungnya di Pasir Putih kira-kira pukul 7 malam ini.

Sementara itu, dalam satu sidang akhbar di sini hari ini, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihaknya telah membuka kertas siasatan berhubung laporan polis yang dibuat sebelum ini mengikut Seksyen 41 Akta Hasutan 1948.

"Siasatan segera akan dijalankan kerana tindakan lelaki itu yang dipercayai mengajar di Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Bali, Pasir Puteh di sini bukan sahaja melampau tetapi boleh meracuni fikiran orang ramai.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130315/je_01/Guru-diberkas#ixzz2NZHkJoBO 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...