Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 9 Mac 2013

Sofea Hana Tidak Ditahan, kot?

Jap2. Hari tue masih on mobile aku ada baca berita penahanan sofea hana kat bawah neh hah. 

Masih ingat kisah seorang hacker yang godam website penerangan dan bagitau bahawa najib razak letak jawatan sehingga menjadi ejekan dan perlian orang ramai kerana ;

1. Kelemahan sistem sekuriti website kerajaan.

2. Persendakan Najib.

Rujuk berita bawah ;

Seorang penggodam komputer yang dikenali sebagai Sofea Hana yang telah diburu Pihak Polis kerana memfitnah Datuk Seri Najib meletak jawatan akhirnya ditangkap di sini, kata polis Bukit Aman petang semalam.

"Apabila ditanya apa yang dilakukan dengan website tersebut, dia menjawab godaman itu sekadar suka suka ," kata Timbalan Ketua Polis Bukit Aman, Datuk Azhar Othman Yaakub.
Menurutnya, pihak Suruhanjaya telah mengambil tindakan drastik atas dakwaan memfitnah keterlaluan ke atas Datuk Seri Najib. Menurut sumber, Sofea Hana telah deactivate akaun facebook beliau, http://www.facebook.com/sofea.hana.9 selepas mengetahui identitinya sedang dicari pihak berkuasa.

"Dia telah menggodam lebih dari 10 website kerajaan malaysia atas dasar politik. Terdahulu beliau telah mengupload video pendakwah bebas, Ustaz azhar idrus atas dasar politik," tambah ketua polis tersebut.

Wanita itu ditahan di lokasi kediaman beliau petang tadi.

–AFP

Hehe

Kan da cakap. Kalau babitkan pembangkang.. Lajuuuuu je bertindak. Sitt Al Hajjah da berkas ke belum?

Mula2 ada orang tegur aku guna gambar fake. Actually gambar tue pun aku dapat dari sini. Including berita asal pun dari sini ah..

http://celahgelegar.blogspot.com/2013/03/ditangkap-sofea-hana-pengodam-web.html 

So aku delete. Dah kena tegur mesti mao delete ma. Ada orang beria2 tegakkan hujah. Dia kata ini gambar hiasan je. Hak eney.. kalau ko state kat situ ini gambar hiasan orang tak marah. Tapi ko tak note apa2 so ia menimbulkan keraguan oke, even aku pun ingat sofea hana dalam gambar yang dihebahkan tue. Siyes.

Then tadi ada seorang awek cun telah membuka tirai keraguan di inbox. Setelah check punya check, godek punya godek, aku dapati artikel2 yang diterbitkan oleh AFP hanyalah artikel2 english. Ada ke website AFP yang lain selain dari kat bawah neh ek?

http://www.afp.com/

Dan yang diterbitkan di metro pula ;

http://w1.hmetro.com.my/myMetro/articles/2013022104504620130221045046//Article/index_html   

Tak pula cakap Sofea Hana kena tahan. So berita ini agak meragukan. Aku tatau sapa sebar dan apa punca mereka berbuat demikian tetapi mohon siasat habis-habisan dulu sebab ia meragukan. Aku dah cari2 kat bernama dan malaysiakini, takde plak berita mengenai penahanan tersebut. Mungkin aku dah kena kelentong. Demm. Hapa pun tak boleh.

Artikel ini diedit pada 6.44 11.3.2013 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...