Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 2 Disember 2012

ADUN BN Mengamuk !

 

Aku simpati juga dengan luahan2 dari Adun BN. Tapi dalam masa yang sama gunakan cara yang betul untuk membuktikan bahawa luahan2 itu adalah benar. Antara apa yang dia sebut ialah ;

1. Notis cukai pintu yang tak terbayar ditampal depan2 pintu rumah untuk memalukan dia dan family dia..

2. Dia wakil rakyat tapi takde gaji langsung.

3. Kalau taknak bagi gaji cakap la terus terang.

4. Kerajaan negeri kedah zalim sebab dia rasa dizalimi oleh kepimpinan sekarang.

Aku takmo bekap sapa2 pun dalam isu neh. Walaupun simpat juga mendengar luahan dari adun bn tapi tah camne aku rasa bab notis dan bab anak dia yang diturunkan gred memang mengelirukan. Kalau anak dia dilantik ke jawatan yang tak wujud [or sengaja diwujudkan] memang la tak patut. Ini suatu pembaziran wang kerajaan negeri.

Bab notis tue aku bersetuju tak patut gunakan cara tue untuk memalukan dia. Tak kira la ada banyak cara pun tapi gunakanlah cara yang paling kurang mengaibkan dia. Jangan kerana beza fahaman nak layan dia macam tue pula. Tapi berdasarkan kepada jawatan exco, adun seputeh ada syarikat. So kalau ada syarikat takan tak mampu bayar cukai pintu plak?

Lepas tue nak mengamok ajak seme orang keluar dewan. See.. bukan pembangkang jek buat perangai neh di parlimen, orang bn pun sama. Asal nama wakil rakyat. Memang dorang suka keluar dewan je la. 

kah kah kah

Kesimpulannya, jalan citer adun seputeh boleh diperhalusi. Tak semestinya kerajaan negeri salah. Lagipun adun seputeh dah terkantoi bab bagi laluan tue. Even sebelum video paparkan video dia tak bagi laluan [kisah semalam], akal aku memang dah tangkap ehh bukan ko pun sekali tak bagi laluan ke semalam? 

Last2 video main klip dia tak bagi laluan pada hari sebelumnya.. so pepaham la.. benda simple2 gini pun nak buat citer lain apatah lagi benda yang berat2. Kalau ada syarikat dan sibuk dengan kerja2 dalam syarikat tue, better resign je la seputeh. 

Tapi kalau rasa nak berkhidmat, berkhidmat betul2. Bab gaji discuss bebaik dengan kerajaan negeri pas. Kalau bincang cara elok tiada apa yang tidak boleh diselesaikan. Oke. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...