Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 7 Disember 2012

Datuk Megat, mana gambar kuali periuk belanga?

Bak sini.

Lue orang ada baling kelapa kan? Dan kita orang ada snap gambar kelapa sebagai bukti. Bahkan kita orang ada gambar seorang lelaki yang menunjukkan badan nya yang luka/lebam akibat dilempar kelapa oleh pemuda umno.

Rujuk sini.



Gambar batu pun kita orang ada. Rujuk sini.

Semua objek yang kami katakan telah dibaling kepada kami, kami snap gambar sebagai bukti untuk tujuan sebaran. Sekarang apa bukti lue ada kami baling lue batu dan baling lue kuali? Lue ada snap gambar? Takdak. Lue ada sebarkan bukti? Eh, takdak juga. Apa yang lue buat?

Pongpang2 dalam media umno.

Pongpang2 depan tv3.

Tapi tak pongpang2 dengan tunjuk bukti. Orang lain pongpang2 sambil tunjuk bukti. Lue pongpang2 je tapi takde bukti. So antara pongpang2 dengan ada bukti dan pongpang2 takde bukti, jika lue tanya akal lue sendiri, akal lue sendiri pun akan memilih pongpang2 dengan buktila lebih berkredibel untuk dipercayai.

Statement menegakkan benang basah oleh datuk megat kat bawah neh bila dia sedar orang2 bn sendiri serang dia.. pfttt ;


1. Ceramah itu diadakan betul2 di bilik gerakan lue. <-- So?

2. Kenapa mesti diadakan ceramah di depan bilik gerakan tue. <-- Punya pasal la. Yang penting bukan dalam bilik gerakan itu sendiri dah cukupla.

3. Ceramah tue diadakan di tempat kecik. <-- Itu pun nak persoalkan ke?

4. Provokasi2 di lakukan oleh pihak pakatan. <-- Bukti ada?

5. Sehingga mencederakan ahli pemuda saya dan mendapat 9 jahit. <-- Jangan2 member sendiri lempar batu sehingga terkena member sendiri.

6. Lue berjaya mengawal ahli2 lue sehingga ceramah selesai. <-- Pale hotak lue. FRU dan PDRM hadir tue kenapa?

7. Lue berkumpul hanya ingin menyatakan rasa tidak puas ahti dengan penduduk setempat terhadap dsai yang hadir di situ. <-- Bukan kah kata sebab ada program?

8. Lue nyatakan bantahan secara aman bersama penduduk setempat disitu. <-- Aman hapanya sampai ada orang kena tikam dengan puak lue?

9. Penyokong pr telah lemparkan segala objek ke arah penduduk umno gombak dan penduduk setempat di kawasan itu. <-- Apa bukti?

10. Saya rasa dan yakin dsai berceramah dengan niat untuk memburuk2kan pemimpin kami. <-- Owh yakin dan ikut rasa je. Belum dengar ceramah dah yakin apa bagai. Maksudnya serangan neh berlaku di atas rasa keyakinan lue je la.

11. Dsai adakan ceramah di tempat kami, bukan di tempat mereka. <-- Kat mana2 tempat pun bukan tempat lue. Dan bn dan pr boleh bebas berceramah di mana2 tempat pun. Lain la dalam rumah lue. Boleh la lue nak marah apa seme.

12. Lue mengetuai program umno tetapi tidak mengetuai provokasi terhadap pakatan.<-- Yelah, lepas wujud provokasi lue lari kan? Nak ketuai macam mana?

kah kah kah 

13. Kejadian malam tue tak disangka2. <-- Puak lue siap bawa banner tolak dsai lagi tue. Baik punya kebetulannya. Gamaknya banner tue datang dari langit ke apa? Pftt.



14. Bila dsai mula lemparkan fitnah ke atas pemimpin kami.. kami mula berdiri tanpa sebarang objek.. <-- Aku tengok dalam video pertama.. orang lain yang berucap atas pentas tapi puak2 umno dah pergi serang ceramah orang. Korang sure ka kenal muka dsai macam mana? G tengok banner yang lue orang buat sendiri kat atas tue oke.

kah kah kah

15. Kejadian tue bermula bila ada penyokong pr meluru ke arah kami.. kami cuba tolak dia cara baik tetapi lebih ramai yang hadir kepada kami.. <-- Lue pergi tolak dia buat apa? Dia datang mungkin nak cakap sesuatu kat lue. Belum bercakap dah lue tolak dia. 

Tah2 dia nak ajak bincang ke nak tanya ke apa ke terus kena tolak ngan puak lue.. oleh kerana lue dah mengaku dengan jelas bahawa puak2 lue tolak seorang penyokong pr yang mai kepada lue [tah apa tujuan nya pun aku kurang pasti] maka terbuktilah puak2 lue memang kaki samseng dan kaki pukul orang.

Hanya orang bodoh je tolak orang yang datang ke arah kita tanpa senjata.   

Idea gua.

Gua cadangkan lue bagi bukti video dari sudut lue untuk membuktikan kebenaran kata2 lue. Tunjukkan juga gambar kuali apa jadah seme tue. Berbagai2 objek dilemparkan? Oke takde hal tapi tunjukkan bukti berbagai2 objek yang dilemparkan tue juga. Snap gambar. Apa? Tak snap gambar?

Takan la memasing takde handphone? Handphone sekarang seme dilengkapi dengan kamera beb. Mesti boleh snap punya. Punyalah 1,000 orang yang hadir nyatakan bantahan kepada kehadiran dsai [menurut kenyataan datuk megat le kan pftt] takan 1,000 orang yang mai tue tak bawa handphone dan tak terfikir nak snap bahan bukti or even rakamkan sesuatu?

Adakah lue tak dapat nak snap sebab bahan yang nak di snap tue tak wujud? 

kah kah kah

Takpe. Yang penting lue ada gambar bawah neh. Gambar bawah neh lue boleh buat banner untuk raih simpati.

  
Buat poster sekali. Nak lebih dramatik gua cadangkan lue buat titisan darah. Setakat buka balutan dan usap2 luka gua ingat takde dramatik mana. Lepas tue dok zoom kat luka di dahi tue gua ingat orang nak makan pun terus mati selera. Tak menarik tue der.

Lepas tue lue kena tambahkan luka2 yang wujud di badan Faizaruddin. Pasal apa pemuda bn yang terkena serangan kan ramai. Lue kata bukan gua yang kata oke. Tapi yang wujud dan popular cuma satu je si faizaruddin neh. So untuk menimbulkan elemen ramai tue elokla luka2 di badan faizaruddin di tokok tambah. Kalau boleh filemkan dan dramakan isu di atas. 

Pastikan PR ditampilkan sebagai penjahat no 1 di dunia ini. Mesti meletup siot drama tue nanti.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...