Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 8 Disember 2012

AES kena baling cat merah, confirm ka kerja pembangkang?





Cat merah?


Ituuuu... trademark sapa tue? Sapa lagi kalau bukan puak2 sebelah sana. Puak2 sebelah sini takde trademark cat merah. Dorang nya trademark lain. 

kah kah kah


Rileks.

Puak2 sebelah sana jangan sentap. Ini cuma persepsi aku. Aku mempunyai analisis tersendiri. Apa dia ? Meh sini meh. Meh aku nak stori sket.

1. Mula2 pr nak cabut AES dan pulangkan balik kepada syarikat yang diberikan tender AES.

2. Cabut cara baik = tak rosakkan barang = pulangkan semula kepada pemilik

3. Dan2 JPJ apa seme larang dan halang.'

4. So puak2 pr pun akur walaupun ramai tak puas hati gak.

5. Selesai isu, tunggu la lagi 2 minggu utk perkembangan selanjutnya.

6. Tapi mungkin ada yang sengaja nak amek kesempatan untuk melakukan provokasi.

7. Simbah cat pada AES.

8. Seperti biasa.. puak2 pr la kena tuduh. Kalau betul takde masalah. Aku akan tiaw sekali orang yang simbah cat merah tue. Silap la dia beb. Ada kamera tau kat AES tue. Kalau sesiapa berbuat apa2 di AES tue tak guna juga sebab perlakuan korang boleh dirakam.

9. Ini sekaligus menjadikan korang terperangkap tak pasal2.

10. Tapi, disinila polis memainkan peranan. Kita tengok polis amek berat ke tidak kes neh. Kalau pdrm amek ringan, pepaham lue sendiri.

kah kah kah

11. Kalau polis amek berat.. demm memang puak2 sini punya angkara la pulak.

12. Kalau itu berlaku, takpe. Kita harap depa boleh ubah modus operandi. Jangan rosakkan AES. Duit seme tue der, duit. Duit sapa? Duit lue, gua dan kita seme la der.

13. Kalau puak2 sebelah sana yang rosakkan, fine kita balon depa. Hak eney.. sedap2 lue je nak cemarkan imej pembangkang di mata rakyat ek.

14. Tapi buatnya yang simbah tue tak sokong mana2 parti tapi simbah AES sebab AES cam lahanat.. camne? Kiranya rakyat yang bengang dengan AES yang menyusahkan hidup dia.. camne? Wakaka.. 

Tapi sebelum seme di atas boleh berlaku, polis kena siasat la. Kita tunggu dan lihat. Tapi kan.. buatnya orang tue tahu ada kamera untuk merakam aksi dia camne? Boleh elak juga tue kalau dia gunakan sedikit skill. Contohnya dia buat dari belakang. Hah.. nak rakam apa jek? Betul tak?

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...