Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 24 Oktober 2012

BN bagi jaminan harga kereta kekal mahal dan tidak munasabah.

Yup.

Ini jaminan kerajaan. Salute sket dengan keangkuhan bn. Bagus untuk kita. Semakin dorang angkuh + ego + sombong + berlagak nak mampos + ikut polisi syok sendiri semakin cepatlah dorang mampos terkojol. 

Kata kerajaan ;

Kerajaan tidak bercadang mengkaji semula duti eksais bagi kereta import mahu pun kenderaan keluaran tempatan, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.
Beliau berkata pengurangan duti eksais secara mendadak akan memberi kesan yang signifikan ke atas hasil kerajaan yang kini dianggarkan berjumlah RM7 bilion setahun serta pembangunan keseluruhan industri automotif tempatan.

Semua yang guna kereta di malaysia, seme sekali bayar cukai. Ini yang kerajaan dan penyokong2 bien pongpang2 lue bayar cukai apa? Lue bayar cukai banyak sangat ka? Dasar tak sedar diri. Tak bersyukur. Dah dapat segala2nya free. Percuma. Lepas tue nak lawan tokei [bn]. Pembangkang memang pengkhianat!

Ayat di atas ialah contoh ayat penyokong2 bien yang bodoh nak mampos.

Woit bebal.

Ko ingat cukai kat malaysia neh cukai pendapatan individu je ka? Tahu la bebal. Tapi jangan tunjuk depan2 la. 

Jawab jek macam aku kalau korang terserempak dengan penyokong2 bebal begini. Ada penyokong2 yang kita boleh layan dorang lembut2, sopan2, tarbiah elok2. Tapi ada sesetengah penyokong tak boleh. Kena bashing dan smashing. Kalau dapat hentak dorang, kena hentak. Baru dorang tersentap. Pasal apa? Pasal bengap sangat.

Apa pun aku nak ucapkan terima banyak2 kepada bien. Dengan jawapan di atas sah dan terbuktilah bien takde niat nak rendahkan cukai kenderaan di malaysia. Ini adalah jawapan kepada soalan nasution di parlimen.

Oleh kerana bien takde niat nak bantu kita untuk kita dapatkan kenderaan yang selesa dengan harga yang setimpal, so apa lagi?

UNDI LA PAKATAN RAKYAT WEHHHHHHH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...