Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 6 September 2012

AMARAN : MINYAK NAIK 30SEN BERKUATKUASA HARI INI.

Oke.


Berita dah disahkan. Bukan seposen. Tapi 30sen. Tapi kepada pengguna2 ron 95 takyah risau sikit2. Tapi risau lah banyak2 sebab ;

- Time neh lah peniaga nasi lemak, peniaga ikan jamal pak tongkol, peniaga kain, segala bagai peniaga akan sibuk kaitkan kenaikan harga minyak dengan perniagaan dorang. Tah macam mana tah dorang kaitkan aku pun tatau.

- Time neh juga la pemimpin akan cakap lihatlah malaysiaku.. kita lebih baik dari negara jiran. Minyak kita lebih murah jika dibandingkan dengan jiran kita yang kat namibia tu. Bersyukurlah.

- Time neh juga penyokong2 umno akan marah. Bukan marahkan bien tetapi marahkan rakyat malaysia. Hellooo.. ko tue kan miskin. Guna ron 95 jek. Bila masa ko guna ron 97 hah? Ron 97 untuk orang2 kaya, bukan untuk orang2 macam ko. Denggggg.. disuatu masa aku teringat pemimpin aku cakap, tiada lagi orang miskin di malaysia hasil kerja keras bien.

Hish.. tak faham betul larh aku.

kah kah kah

Apa pun selamat mengenjoy kenaikan harga minyak. Aku tak guna pun minyak ron 97 tu. Aku layan ron 95. Tapi sedikit kesan yang aku rasa akibat kenaikan secara senyap2 neh, aku akan maki pihak yang menyebabkan kenaikan tersebut. 

Tak seluk duit aku melalui pengisian minyak, tetapi seluk duit aku dengan cara lain tetap juga merupakan satu penyelukkan wang dari poket aku. Apa jadah yang aku merepek neh hah? Lantak. Yang penting duit aku akan terus susut tak kira la minyak apa pun yang naik dan aku tetap tak suka. Tue jek.

kah kah kah err silap. Patut

Sob Sob Sob..

Hari2 rakyat susah.. bien yang buat. Baru betul.

kah kah kah 

Sumber aku : rakan facebook.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...