Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 27 Ogos 2012

Ummi Hafilda cipta perkataan cacian terbaru.

Kena masuk kamus. 


Well done ummi. Ko mempunyai akal kreatif dan semangat suka mencipta. Walaupun benda tue sememangnya merepek dan terbukti merapu tetapi aku tetap respect ko. Bagi aku bukan calang2 orang ek err silap maksud aku bukan calang2 pontianak ya pontianak boleh berdaya saing seperti ko ummi. 

Dengan itu sekalung tahniah dan syabas aku ucapkan di atas semangat tatau malu ko mendorong ko mencipta sesuatu yang unik. 

Ummi hafilda anda memang hebat nak mampos.



Ciptaan terbaru ummi ;

Mana letaknya maruah Azmin dan Azwan Ali, sehingga sanggup menghina, mencaci malah memaki ibu sendiri, Mak Tom.
Adakah ini sikap mereka yang harus dipandang dan diangkat sebagai seorang pemimpin, kalau ibu sendiri pun tidak mereka hormati, apalah lagi orang lain, ujar adik perempuan Azmin Ali, Ummi Hafilda Ali.
“Mereka ini anak derhaka. Sanggup memperlekeh, memaki dan mencaci ibu sendiri semata-mata untuk menjaga hati dan kepentingan idolanya, Anwar Ibrahim. Apa kaitannya Mak Tom dengan UMNO, apa kaitannya Mak Tom dengan Datuk Seri Najib, hingga sanggup mereka berulang-ulang kali mengatakan Mak Tom diperalat UMNO dan Najib.

Maksudnya disini ;
Heyyyyy ko jangan nak mempergunakan ibu aku. Ibu aku diperalatkan oleh umno. Umno memang biadap mempermainkan dan menggunakan ibu orang untuk cipta persepsi. 
Ini ialah cacian + memaki + menghina ibu sendiri.
Apa gelak2? Ko ingat aku buat lawak?  Heloooooo ummi yang cakap oke. Bukan aku. Demm.. 

kah kah kah

“Ini soal maruah keluarga, ini soal masalah keluarga kami. Ia tidak ada kena mengena dengan soal politik sebaliknya Azmin bagaikan cacing kepanasan bila pendedahan Mak Tom dalam TV3 baru-baru ini bakal mengugat kestabilan dan masa depan politiknya.
“Jika ianya tidak mengugat Azmin, tidak mungkin dia akan melenting dan membabitkan Azwan termasuk dalam memburuk-burukkan dan memaki hamun ibu mereka sendiri,” ujarnya mengulas kenyataan Azmin yang mengatakan Mak Tom diperalat UMNO dan Datuk Najib selain kenyataan jahat dan jijik Azwan dalam twitternya sejak kebelakangan ini.
Tambahnya, kedua-dua abangnya ini sudah lupa diri, hanya kerana Anwar Ibrahim.

Maksudnya sini ;
Maruah keluarga ali takde kena mengena dengan politik ke pilihanraya ke apa ke walaupun tv3 siarkan segmen terbabit atas nama politik, ummi bercakap mengenai politik dan azmin serta dsai itu ahli politik dan ummi berucap + pusing satu malaysia atas pentas politik.

Apa senyum2? Ingat aku buat lawak? Ummi yang cakap oke.. sengal larh lue orang neh.

kah kah kah

Ummi Hafilda seterusnya melempatkan persoalan siapa lebih jijik dan kotor? TV3 yang menyiarkan kisah-kisah masyarakat ataupun mereka (Azmin dan Azwan), anak derhaka yang langsung tidak menjenguk makan-minum dan kebajikan ibu sendirinya.

Maksudnya disini ialah ummi nak bagitau tv3 memang jijik tetapi ada yang lebih jijik dari tv3.

kah kah kah

“Banyak yang ingin saya perkatakan mengenai kedua abang kandung saya ini, namun demi menjaga nama baik keluarga, biar saya pendamkan dulu. Biar masa menentukan, jika mereka terus memperlekehkan dan menghina Mak Tom, saya akan dedahkan lagi kata-kata nista yang mereka lemparkan kepada ibu kandung mereka sendiri,” tambahnya lagi. -MediaUMNO

Cisss
Ada banyak lagi rupanya drama neh. Aku ingatkan dah habis. Maksudnya kat sini ialah ummi nak jaga nama baik kedua2 abang kandungnya dengan cara potpet2 + kutuk2 + fitnah2 + meroyan2 mengenai mereka di tv, pentas ceramah, paper dan sebagainya. Siap ada hint mengenai episode akan datang lagi.

kah kah kah 

Ingatlah seperkara.. mengatakan ibu sendiri dipergunakan oleh umno dan menjadi mangsa politik merupakan satu bahasa cacian + makian terkini. Ayuhh mari kita amalkan beramai2..

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...