Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 31 Ogos 2012

Gambar individu berak kat muka Najib tersebar.

Macam tatau yang orang umno akan turut berada di perhimpunan tersebut. Memang lah nama nya perhimpunan janji demokrasi. Tapi siapa cakap orang umno dilarang hadir? Bahkan dorang pasti akan hadir setelah apa yang berlaku pada bersih 3.

Nak mengSPOT perbuatan kontroversi. Ya, nampaknya mereka dah berjaya bila ada seseorang yang membontot di depan orang ramai. Tatau la budak neh lalok ke apa tapi agak2 lah woitt buka seluar depan2 orang.. cam takde maruah jek.

Korang saksikan lah sendiri ;


Hadoii


Hadoiii lagiii

Gambar tue aku dapat dari blog gossip rakyat. Menerusi komen kat blog tersebut dorang akan dedahkan gambar budak neh. Gambar yang lebih jelas. Info yang aku dapat kat sana juga ada mengatakan bahawa ;

1. Nama budak neh ammar

2. Student di college cybernectics

3. Asal johor

4. Nama facebook dia alice sakai

Aku tatau lah betul ke tidak. Tapi kalau betul aku cadangkan ko, alice sakai baik cepat2 lari + set privacy facebook ko.. apa pun ko kena terima. Bila gambar2 seperti neh tersebar akan ada member2 facebook or member2 realiti ko mengecam ko.. dan tak seme dari mereka ialah penyokong2 bersih.

Sudah semestinya aku tak bersetuju dengan perbuatan di atas. Bukan kerana aku nak tunjuk baik tetapi mana ek moral kita nak memberak depan orang ramai? Kalau tak buka seluar ada juga maafnya. Neh siap buka seluar lagi.. hadoiiiii

Mungkin juga kerana terlalu menyampah kat oppa najib maka mereka terlalu beremosi pada malam tadi. Aku tak nafikan rasa menyampah boleh mengundang kepada perlakuan tersebut. Tetapi kemon geng, mari lah kita bersama2 menjaga tingkahlaku kita ketika berdemo mahupun berhimpun. 

Kalau pun kita rasa menyampah yang amat kat oppa najib dan bn tetapi cuba fikirkan identiti kita sebagai orang islam. Akal manusia mungkin membenarkan tetapi akal islam? Nama ammar.. so nampak macam nama orang islam. Kita patut jadi contoh kepada orang bukan islam .. itu yang sepatutnya kan? 

Marilah kita sama2 muhasabah diri dan bersama2 belajar untuk berhimpun tanpa cetuskan provokasi dan kontroversi. Cuba jangan lari topic ketika berhimpun. Kalau seme patuhi protokol yang asas neh aku tak fikir mana2 bloggers umno plus umno ada ruang untuk menghentam balas kita..fikirkan oke. Fikirkan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...