Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 30 Ogos 2012

PDRM keluarkan larangan berhimpun untuk JANJI DEMOKRASI.

Kuning tak boleh. 

Tak kira lah janji bersih or janji demokrasi korang tak boleh berhimpun di tempat yang korang hajatkan disebabkan PDRM telah mengeluarkan satu larangan melalui satu surat kepada AJK Janji Demokrasi.

Rujuk bawah neh ;







Sumber gambar : sini

Aku puji PDRM. Aku puji juga hishammuddin + rais yatim + najib kali neh. Sebab? Dorang tak cetuskan kontroversi sangat sehingga tarikh perhimpunan tersebut berlangsung. Mencetuskan kontroversi last minit sebenarnya memberikan ruang kelebihan kepada geng2 kerajaan untuk tidak terlalu penat memikirkan helah untuk menjawab balik reaksi / respon balas daripada pendokong2 bersih.

Selepas hari tersebut berlalu, itu lain citer. Sebab tarikh berhimpun dah lepas. Ko nak cakap apa cakap lah yang penting kurang kontroversi + kurang highlight dalam arus perdana + kurang lah orang yang diberikan pendedahan mengenai hal tersebut = mungkin kurang juga sambutan + sokongan ketika hari perhimpunan. Inilah strategi terbaru mereka. Mungkin berkesan dan mungkin juga tidak berkesan.

Nak tahu betul tak betul kita tunggu larh malam neh.

Apa pun PDRM dah mengeluarkan larangan yang jelas. Ini bermaksud jika korang berhimpun juga korang mungkin akan berhadapan dengan apa2 yang tindakan yang PDRM bakal amek. So nasihat aku pastikan bawa kamera untuk rakam segala perlakuan dan elakkan mencetuskan provokasi + bergaduh. 

Datang berhimpun dengan niat yang baik. Perhimpunan neh ialah perhimpunan yang aman. Jangan ulangi apa yang pernah berlaku pada bersih 3. Sebaliknya kekalkan semangat yang pernah wujud pada bersih 2. Biar kita diserang bukan kita yang menyerang. Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...