Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 15 April 2012

BN gunakan budak sekolah untuk berkempen politik.


Maut.

Di ulangi ada yang MAUT dan meninggal selepas menghadiri kempen politik BN. BN sebenarnya tak boleh larh dipersalahkan kalau budak neh maut dalam kemalangan selepas bawa motor laju2. Itu betul. Dia pun dah jadi arwah. Maka Alfatihah jek untuk dia sebaik-baik cara. Lihat sini.

Masalahnya sekarang ialah kita heran pasal apa bien gunakan budak2 sekolah neh untuk berkempen? Ini yang kita jadi marah sangat. Budak umur 16 tahun bukan reti mengundi pun der. Di suruh pula hadiri program bien, munasabah ka?

Lihat bawah ;

 

Pilih bien? Nak pilih apa? Mengundi pun tak reti lagi. Mengarut jek. Apa yang lebih mendukacitakan ialah ;

1. Budak2 neh dibayar rm10 ketika hadiri program neh.

2. Baju free

3. Makan free

4. Di angkut guna bas awam, persiaran, kilang dan sekolah. Maybe ada yang skip naik motor sendiri. Contoh arwah yang kemalangan tue. [Ini bukan nak kecam arwah ye, harap maklum].

5. Membabitkan lebih kurang 80 buah bas yang digunakan untuk angkut pelajar2 neh ke program anjuran bien.

6. 58 buah sekolah yang terlibat.

Sekarang kira ;

RM10 untuk setiap pelajar x dengan jumlah yang hadir = kos ?

Harga sehelai baju pilih bn untuk setiap pelajar x dengan jumlah yang hadir = kos ?

80 buah bas yang digunakan untuk mengangkut para pelajar pergi dan balik x dengan upah kepada setiap pemandu bas = kos ?

BERAPA BANYAK KOS daa.. 

Kos makan? Aku fikir makan free tue logik juga. Takde hal. Itu tak masuk kos2 tersembunyik apa seme. Semakin fikir semakin pening dan semakin sasau. Duit cam air jek depa buat. Kalau buat program yang betul2 boleh manfaatkan rakyat takde hal der.

Tapi program neh dapat apa jek? Contohnya ko panggil bebudak2 sekolah neh then dengar apa yang ko nak sampaikan, bagi makan, bagi minum, bagi baju then bagi duit jadi apa jek yang ko, aku dan rakyat dapat hasil dari program tersebut? Apa pun tak dapat kan? Sia2 jek. Sebab tue aku makin lama makin sasau dengan bien neh. Aku tak boleh tengok dorang semakin menghabiskan wang pembayar cukai untuk program2 karut lagi mengarut der. Siyes.

Tolonglah vote bien out der. Tolong larh ! 


Nota : Gambar budak merokok dan pakai rantai. 

Ameno : Budak2 pun kena hadir ceramah politik ka? 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...