Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 16 April 2012

Pakcik ini kena tahan sebab pakai baju BERSIH 3.

Ya. Betul. Ini ialah penahanan pertama.

Pakcik yang dimaksudkan boleh korang lihat melalui gambar di bawah neh ;


Siapa pakcik neh? Kenapa dia ditahan? Adakah dia merompak? Membunuh? Merogol? Bukan bukan dan bukan. Dia ditahan oleh polis sebab pakai baju bersih. Alamak maiii.. pakai baju bersih pun salah ka? Takan kena pakai baju KOTOR plak weh?

kah kah kah

Mengikut keterangan mengenai kes neh kan ;

 
Saudara Mohamad Karim dari Perak ditahan di Pudu Raya kira2 jam 12.00 tadi kerana memakai baju kuning Bersih. Beliau telah dibawa ke Pondok Polis untuk diambil keterangan.
 
Aku tak nampak pun lokasi gambar neh ditahan seolah2 mengambarkan pakcik neh berada di puduraya. Siap ada lampu menyala kat situ.. bazir lektrik betul tengah2 hari nyala lampu.. tapi mungkin juga ketika neh dia dah dilepaskan dan baru nak hebahkan kenyataan bahawa dia ada ditahan oleh polis kerana memakai baju bersih. Dia tidak dipenjarakan cuma dia ditahan untuk di ambil keterangan sahaja.

Kenapa polis nak amek keterangan dia? I don't know lar der. Tapi asbab kenapa penahanan dia ialah kerana pakai baju bersih. Dan selepas memberikan keterangan dia dah dilepaskan. Aduhaiii sanggup jerk polis nak amek keterangan2 yang tak berfaedah macam neh?

kah kah kah

Woittt penjenayah tegar tengah tergelak2 tue abang polis.. dorang seronok tue abang polis.. dorang cakap kan.. yahoooooo kita merdeka lagi beberapa minggu sebab seluruh pdrm akan menumpukan pemikiran mereka kepada bersih 3.. so enjoyyy!!!!

kah kah kah
 
Adoii larh.. adoiii.. kartun betul sistem perundangan kat malaysia neh der.. Dan menurut berita semasa pula, beberapa hari lepas gambar FRU sedang berlatih untuk menghadapi peserta bersih, lihat gambar ;
 
 
Practise ke abang2 fru? Hehehe.. kita orang nak bagitau yang kita orang mai duduk dan bantah jek taw.. simpan larh seme tenaga korang tue.. tak baik oke memerangi rakyat yang memperjuangkan keadilan untuk ko, aku dan kita seme.. takan nak dengki kot? Tak geng arh gini.. heheheh..
 
Siap sedia geng..

Syoknyaaa kena mandi oleh fru pas neh..
 

kah kah kah
 
 
Sumber pakcik bersih kena tahan klik sini.

Sumber gambar fru tengah practise klik sini.

Ameno : Duduk aman dan bantah aman selama 2 jam pun salah.. apa pun tak boleh larh malaysia neh.. adoii..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...