Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 22 November 2011

Kelantan difitnah lagi - Sabarlah wahai kelantanese!

Utusan + tv3 = manusia yang tidak takutkan Allah swt.

Mulut aje beria2 pongpang aku islam.. aku islam tapi kehidupan mereka dipenuhi dengan berita2 yang menfitnah orang islam 24 jam non-stop. Sebenarnya adalah amat mustahil untuk menjadi orang islam yang bebas dari dosa. Tetapi untuk membebaskan diri daripada melakukan fitnah bukan nya mustahil.

Kemalrin dan semalam tv3 dan utusan berpadu tenaga melakukan fitnah secara berjemaah. Dasat. Mereka dah banyak kali fitnah kelantan macam2 selama neh. Dan mereka terus melakukan hal yang sama semalam. 

Lihat bawah neh ;





Penjelasan dari SPAN neh lengkap. Tapi penjelasan yang keluar di tv3 dan utusan tidak lengkap. Mereka hanya highlight nama kelantan tapi terlupa nama2 negeri lain. Owhh.. adakah kerana negeri2 yang lain itu under bn? 

Sebenarnya tak salah kalau utusan menyiarkan isu berkaitan neh. Menurut satu kenyataan media oleh TG Nik Aziz yang disiarkan oleh awani semalam ada menjelaskan bahawa ;

1. Ya memang benar dakwaan SPAN.

2. Dakwaan oleh laporan berita utusan akan diteliti oleh menteri besar [TGNA] sebelum keluarkan kenyataan rasmi.

3. Bekalan air bersih kelantan akan diperbaiki dan dipertingkatkan tahap kualitinya dari semasa ke semasa.

Cool!

Tak melatah. Tenang. 

Sebaliknya apa yang tv3 dan utusan buat pada negeri kelantan yang mana majoritinya = umat islam = dipimpin oleh tuk guru selama 22 tahun neh?

FITNAH.

Hari2 fitnah orang.

Dah larh fitnah, lepas tue siap tutup rezeki dan hak rakyat kelantan. Lepas tue boleh plak beria2 pongpang2 suruh undi bn?

Bodoh ka korang neh? Dah ko tindas orang tue 24jam then ko expect orang tue untuk undi ko? Memang betul larh korang neh bodoh. Hanya orang bodoh jek suka fitnah2 orang then paksa2 orang untuk undi dia. Orang cerdik tak buat gitu. 

Orang kalau cerdik, dia akan betulkan mana2 yang salah, tegakkan apa2 yang haq dan tunggu orang undi dia dengan ikhlas. Dia tahu, hanya dengan membanteras kezaliman jek, baru lah dia boleh memperolehi ahti rakyat. 

Ini tidak fitnah sana sini lepas tue suruh orang undi dia. Tak cukup dengan tv dan paper, masuk lagi media sosial dan blog. Siap masuk kelantan lagi jaja fitnah. Dah macam beruk. Beruk pun marah. Pasal beruk tak pandai fitnah macam umno. Tapi umno seringkali disamakan seperti beruk. Mana beruk tak tension. Heh.

Tapi bila merujuk kepada laporan SPAN neh dapatlah kita fahami bahawa ;

Air yang paling teruk kualitinya datang dari negeri perlis, then pahang then wilayah then perak then kelantan then barulah johor.

Kiranya kalau ikut no = 5. Tapi takan utusan dan tv3 rabon sangat sampai taktahu beza benda neh? Lue fikirlah sendiri.

kah kah kah

Jom main games fb masterchef malaysia, boleh dapat ipad2!

Ameno :  bukan baik tapi bukan kaki fitnah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...