Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 3 Jun 2011

Album PM Kita dilancar


KUALA LUMPUR 2 Jun - Selari dengan konsep serta semangat 1 Malaysia, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim hari ini melancarkan album PM Kita hasil ciptaan penyanyi, ND Lala.

Rais berkata, album tersebut yang diterbitkan dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) di bawah kementeriannya itu bertujuan memberi kesedaran dan semangat patriotik serta cintakan negara di kalangan generasi muda.

Album edisi khas yang dikeluarkan ND Lala atau nama sebenarnya Amir Hamzah itu juga diharapkan dapat memberi kesedaran kepada generasi muda dalam menghormati pemimpin.

"Selain itu, album ini juga merupakan hiburan santai yang memuatkan mesej pembangunan negara serta semangat bersatu padu antara kaum," kata Rais pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Lagu PM Kita dan Rumah Kita merupakan lagu khas yang ditujukan kepada Perdana Menteri yang juga bertujuan untuk menimbulkan kesedaran terhadap rakyat untuk mencintai pemimpin dan mempertahankan negara.

Menurut Rais, Radio Televisyen Malaysia (RTM) akan bekerjasama memainkan lagu yang terdapat di dalam album berkenaan melalui stesen-stesen radio milik kerajaan.

Album PM Kita mengandungi 10 buah lagu dan bakal berada di pasaran tidak lama lagi. - utusan sex -

Apa menda neh weh? Album lagu PM KITA? Apa menda tue? 

Kah kah kah

Jangan buat lawak bhai.. takan lah rais yatim neh betul2 dungu buat album neh untuk dedikasikan kepada piem kita? I don't believe it! 

kah kah kah

Apa menda lah si rais yatim ngok ngek neh mengarut.. kan aku dah ter-open menulis.. duit yang ada ko bagi pada orang2 yang sepatutnya pun lagi ada faedah daripada buat lagu dan album khusus untuk dedikasikan kepada piem kita. Yang mahathir tue lagi lama memegang kerajaan pun slumber otai je takde album. Neh najib dan rosmah yang aku tak faham satu haramjadah macam mana dorang ruling malaysia neh boleh pula ada album lagu khusus untuk memuji2 kepimpinan dorang? Hell no.. Fack ku katakan!!!

Rais cakap tujuan album lagu neh ialah untuk rakyat malaysia  ;

- menghormati pemimpin <-- kami hormat tapi sikap pemimpin yang kami tak hormat

- mempertahankan negara <-- pasal pertahankan negara lah ku katakan fack kepada umno

- memberikan kesedaran <-- kesedaran apa? kami semua memang tengah sedar neh.

- semangat patriotik <-- ye beli lah album tempatan.. kah kah kah

- mencintai pemimpin <-- pergi mampos

kah kah kah

Aku INGAT aku patut sumbangkan lirik juga lah kepada album neh.. sapa2 nak sumbangkan irama boleh calling2 yerk.. 
Tajuk lagu ; Piem gua.

Kah kah kah
 
Ameno : aku dah tak sabar2 dah nak fikir lirik yang bersesuaian neh.. untuk di dedikasikan kepada piem gua..  kah kah kah

Share this

0 Comment to " Album PM Kita dilancar "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...