Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 2 Mac 2011

Isu kampung baru : Kerajaan kantoi!

Kalau aku maki memang teruk kena kaw-kaw kerajaan neh. Memang aku mao maki. Tapi maki dalam ahti. Cukuplah jiwa aku je dengar bahasa kesat aku. Kalau korang dengar mungkin korang sengsara plak nanti. Heh

Tengok bawah petikan berita dari metro online ;



Dah baca kan? Kesimpulan nya berita malam tadi hanyalah penipuan semata-mata. Kata kerajaan 90% rakyat dah bersetuju habis dengan usul yang dibentangkan oleh kerajaan. Kalau benar kenapa perlu tangguhkan lagi pelaksanaan nya? Jawapan nya mudah. Iaitu pemilik kampung baru tak setuju dengan pelan pembangunan oleh kerajaan. Kenapa mereka tak setuju? Aku taktahu. Media arus perdana tak beri ruang kepada mereka untuk meluahkan perasan. So aku taktahu. Korang yang duduk jauh dari kampung baru pun tak tahu. So ble taktahu kita akan mudah di tipu. Dan penipuan ini di buat oleh kerajaan kita. Kenapa?

Apa yang aku tahu pada minggu depan ada satu lagi perjumpaan. Perjumpaan dengan pemilik tanah kampung baru dengan kerajaan. Mereka nak berunding. Mereka sebenarnya nak membantah beberapa cadangan pembangunan kat kampung baru ataupun dalam ertikata lain minta kerajaan ubah beberapa klausa penting dalam usul pembangunan kampung baru kelak.

Tapi kerajaan tak siarkan bantahan rakyat kampung baru. Membantah cadangan [kertas kerja] pembangunan bukan bererti membantah kerajaan. So kenapa kerajaan perlu rasa cuak dan takut sampai nak menipu segala bagai guna medium media arus perdana?

Tidak kah mereka tahu apabila penduduk kampung baru melihat perlakuan seperti itu mereka akan rasa loya dan melabelkan kerajaan sebagai 'sakit'?

Hizh.. teruk sangat dah mereka neh. Kalau inilah sikap kerajaan no wonder lah kenapa pemilik kampung baru rasa was-was nak serahkan tanah mereka kepada kerajaan.. Siapa boleh jamin bahawa kerajaan akan tunaikan segala janji mereka selepas serahkan tanah? Tiada siapa boleh jamin. 

Ameno : Sapa suka berkawan dengan penipu?

Share this

3 Responses to " Isu kampung baru : Kerajaan kantoi! "

  1. raja ngok Chik...nama jer chik tapi penyamun bercita cita besar

    BalasPadam
  2. kata kerajaan xder duitt?? nih ade plak diut nk beli tanah wat bangunan baru.. 100 tingkat lak tu.. haihhh~
    pastu harga ape lagi nak naik??
    minyak urut??

    BalasPadam
  3. kata kerajaan xder duitt?? nih ade plak diut nk beli tanah wat bangunan baru.. 100 tingkat lak tu.. haihhh~
    pastu harga ape lagi nak naik??
    minyak urut??

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...