Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 18 Mac 2011

Hot! Paderi nak saman KDN sebab halang dakwah kristian di malaysia!


Hah.. amek ko! Padan muko! Dok sibuk halang orang PAS berdakwah.. macam-macam sekatan kerajaan umno buat. Padahal ble orang kristian nak berdakwah mereka diberikan full access untuk tujuan itu. Mereka tidak dihalang waima sedikit pun. La neh ble kerajaan dah mula sibuk nak halang, mereka boleh di saman-saman pula. Heh.

Hait.. tak boleh saman ka? Dalam perlembagaan sendiri kata..

kita bebas beragama dan mengamalkan kepercayaan masing2.
Barang siapa nak amal apa2 agama pun lantak lah..
rakyat malaysia neh bebas memilih kepercayaan
Nak dakwah ka apa ka lantak lah
namun islam agama rasmi

Rasmi apa nya kalau penganut islam tak boleh berdakwah sebebas penganut kristian?

Pernah kah kita dengar mufti ataupun alim ulama saman kerajaan sebab kerajaan halang orang islam berdakwah? Macam kes MAZA dulu yang kena serbu dengan jais isu takdak permit? Tak pernah youu..

Mati lagi lah ade beb. Macam kes ibrahim libya. Sampai ke nyawa, kerajaan kejar pendakwah-pendakwah islam di malaysia.

So la neh paderi mao saman kerajaan. Saman boleh berlaku sebab hak paderi tertakluk dalam perlembagaan. Mereka nak berdakwah kepada orang-orang bukan islam. Heh.

Kalau kristian boleh berdakwah dengan bebas di malaysia berbanding islam itu sendiri walaupun islam ialah agama rasmi.. maka tukarlah agama rasmi di malaysia. Tukar kepada kristian. Pali.. pali.. government.. pali..


Keputusan kerajaan untuk mengecop 'Untuk Kristian Sahaja' ke atas 5,100 alkitab Injil berbahasa Indonesia yang ditahan baru-baru ini mungkin dibawa ke mahkamah, kata seorang peguam.


Menurut Annou Xavier, beliau dihubungi oleh beberapa paderi yang bercadang mengheret Kementerian Dalam Negeri ke ke mahkamah kerana berpendapat hak mereka sebagai penganut agama Kristian telah dicabuli.

Katanya, cop berkenaan pada alkitab secara tidak langsung menafikan hak penganut Kristian bagi mengembangkan kepercayaan mereka kepada masyarakat bukan Islam.

Merujuk Artikel 11 (4) perlembagaan persekutuan, Annou berkata sekatan hanya adalah terhadap mengembangkan agama kepada masyarakat Islam tetapi tidak menyatakan apa-apa bila membabitkan masyarakat bukan Islam.

Artikel 11 (4) berbunyi: “Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.”

Buat duit dengan churp-churp sekarang! 
Tomok ajak masuk contest conneto 

Ameno : Di malaysia, orang kristian bebas berdakwah.. mereka fikir mereka tidak bebas tetapi mereka tidak sedar yang mereka bebas.. yang tertindas dan masuk penjara itu ialah orang islam yang mao berdakwah...

Share this

15 Responses to " Hot! Paderi nak saman KDN sebab halang dakwah kristian di malaysia! "

  1. saman-jgan tak saman..kerajaan nnt buleh sabitkan dengan DAP-PAS..

    BalasPadam
  2. Dunia..dunia...aku saman ko..ko saman aku..saman ekor bila nak bayar bro? bayar jangan tak bayar! hikhikhik...
    ScaniaZ latest post
    Gempar Pelajar Buat Seks Dalam Tandas Kantoi Dengan Pensyarah!

    BalasPadam
  3. cepat buat TABONG memali 2 lak

    BalasPadam
  4. UNTUK PENGETAHUAN ANDA SEMUA! INI LAH KERJA-KERJA 'APCO'...100% Gerenti

    BalasPadam
  5. tumpang lalu..kalo orang kristian sebarkan ajaran dorang kita call sebagai 'dakyah'..hehehe

    BalasPadam
  6. sampai mana lah bende ne berlarutan
    mana hak kita,nak di pijak2 ker?????

    BalasPadam
  7. Pasni boleh la kita saman KDN jgk coz tak bg kita sebarkan agama Islam.....

    BalasPadam
  8. xsedar ke islam agama sebenar??haii....

    BalasPadam
  9. Padan muka korang! ..Korang bergaduh sama sendiri, tgk si hitam 2 dah mula pijak kepala, kalau korang bersatu, bukan saja si hitam tu, si sepet tu pun kecut ngan korang..HaHaHa

    BalasPadam
  10. nama saya AKMAL23 Mac 2011 9:05 PG

    perlembagaan yang membebaskan tanah melayu dari penjajah dah menjerut leher sndiri...

    BalasPadam
  11. ni la malaysia terCINTA sgt2...klo org mlyu+islam wt sume slah...bl org len wt..bkn men dok bgga..Allah bg otak kn...depa lg pndai gne otak..huh!wt mlu je..

    BalasPadam
  12. nama saya AKMAL6 Mei 2011 10:10 PTG

    perlembagaan yang membebaskan tanah melayu dari penjajah dah menjerut leher sndiri...

    BalasPadam
  13. tumpang lalu..kalo orang kristian sebarkan ajaran dorang kita call sebagai 'dakyah'..hehehe

    BalasPadam
  14. saman-jgan tak saman..kerajaan nnt buleh sabitkan dengan DAP-PAS..

    BalasPadam
  15. satu je lee saya nak ckp ni.elok2leee berpolitik yeeeee.jgnle sampai memusnahkan agama,bangsa dan negara kita sendiri,xyoh le beriya sgt yeeeeee.ssya ni sbnrye meluat abis dgn politik malaysia ni,semakin terukkkkkkkkkk fitnah sana sini leeeee,propaganda leeeeee,kerajaan kawal media massa TV utamanya maka tgk berita pun penuhhhhh saja politiknye,set2 pembangkang nampaknyeee Internet lak,maka berlambaklee blog2 gni gayanya,xpeee buatje leee tapi beringat2 yeee jgn menang sorak kampung tergadai

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...