Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 12 Februari 2011

Panas !!! Ng Yen Yen marah Nasrudin pasal Valentine!


Cadangan 'kekang aktiviti tidak bermoral' oleh Pemuda PAS menyebabkan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen menerima ratusan panggilan telefon daripada mereka yang bimbang dengan perkara itu.

Mendedahkan perkara tersebut kepada pemberita di Kota Baharu hari ini, Menteri Pelancongan itu berkata panggilan terbabit datang daripada pelbagai pihak termasuk pelancong asing.

"Para pemanggil berasal dari industri pelancongan luar dan dalam negara. Kenyataan tersebut boleh menyebabkan ketakutan atau kebingungan pada pelancong asing untuk datang ke negara kita dan perkara itu akan membuat mereka berfikir dua kali untuk mempromosikan Malaysia," katanya.

Ng yang ditemui selepas Majlis Riang Ria Tahun Baru Cina, berkata keadaan itu menunjukkan kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS Nasrudin Hassan tersebut boleh membawa kesan buruk kepada sektor pelancongan negara.

Nasrudin sebelum ini dilapor meminta negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat melaksanakan kempen mengekang gejala tidak bermoral pada Hari Kekasih yang disambut masyarakat dunia pada setiap 14 Februari.

Mengulas lanjut, Ng berkata beliau tidak nampak kewajaran melaksanakan kempen sedemikian yang boleh mencetuskan rasa tidak senang kepada pelancong asing di negara ini.
"Mengapa ada keperluan untuk memiliki polis moral berlari-lari dan meletakkan ketakutan pada pelancong asing yang akan berasa tidak selesa untuk menikmati percutian mereka di Malaysia," katanya.

Dah baca statement dari ng yen yen neh? Heh. Hebat.

1. Pelancong asing majoriti ke kat malaysia neh? Tidak. Orang islam yang majoriti. Aktiviti tersebut untuk kekang orang islam dari buat maksiat. Apa je pelancong asing nak takut enh? Mereka tidak tertakluk pun kalau mereka orang bukan islam. Kalau mereka orang islam mereka pun tak kecoh beb. Heh.

2. Kesan buruk kepada sektor pelancongan? Satu hari punya kes, malaysia boleh rugi berapa? Kalau boleh cegah aktiviti buang bayi rasanya itu pulangan lumayan beb. Ng yen yen fikir kasi jauh sket maa.. Heh

3. Ceh. Balik2 pelancong asing yang dia utamakan. Ingat malaysia neh tempat tinggal pelancong asing ke? Kalau ko nak jaga pelancong asing tue, pergi cepat2 upgrade facilities kat bukit jalil tue. Tempat macam sampah untuk tunggu bas. Aku rasa pelancong asing lebih menekankan kemudahan dan layanan yang mereka dapat di malaysia daripada menyemak dan menyibuk aktiviti2 kerajaan yang melibatkan islam. 

Apsal menteri umno senyap je neh. Cepatlah bela PAS. Kata juara islam. Inilah masa nya beb. Inilah masa nya. 

Ameno : Semakin banyak yang bebal berbahasa. kempen anti maksiat untuk kekang aktiviti tidak bermoral orang islam. Kalau lepas neh mulut2 bukan islam mengutuk org2 islam buang bayi dan etc.. aku lempang sekor2. Ingat, amaran sudah diberikan disini.

Share this

12 Responses to " Panas !!! Ng Yen Yen marah Nasrudin pasal Valentine! "

  1. tu la klo tak faham agama org lain...cina apa tau???? kongkek 24 jam, pompuan simpanan, mabuk

    BalasPadam
  2. "Satu hari punya kes, malaysia boleh rugi berapa?"

    aku suke ayat nih...

    mmg menteri tu ckp ikut sedap mulut jer....benda sehari pon nak kecoh2

    BalasPadam
  3. ape punye pendek akallah si ah'so ni..nasrudin dh highlightkn..-kepada umat2 islam..mknenye peringtan untuk umt2islam..yg si ah'so ni bebal sgt nk fhm APE KE JADAH NYE!

    BalasPadam
  4. apa pandangan Ulama Muda UMNO?

    bagus juga dapat dengar pandangan mereka dalam hal ini.

    lagipun perkara ini berkaitan dengan memelihara agama Islam.

    BalasPadam
  5. Ng yen yen ade kat dataran raub tadi..dgan sultan pahang. gi la sound dier nnti

    BalasPadam
  6. FTW with this nyonya? Please use your brain when you talk. Deyy...pelancong asing tak heran la Malaysia sambut Valentine ke tak. Diorang datang Malaysia ni bukannya semata-mata sebab nak sambut Valentine. Kebanyakan pelancong Amerika dan Europe lebih suka habiskan masa di Europe seperti Italy dan France bila time Valentine. Diorang kata di sana lebih romantik. So, isu sektor pelancongan Malaysia rugi gara-gara Malaysia tak sambut VDay, tak timbul langsung. Satu fakta yang sangat bodoh.

    BalasPadam
  7. MENGAPA PERLU KITA MENGIKUT BUDAYA PELANCONG YANG MENGAMALKAN AKTIVITI X BERMORAL TERANG-TERANGAN?????

    MALAYSIA ADA PERSONALITI TERSENDIRI YANG LEBIH PENTING DIJAGA DARIPADA MENJAGA POKET ORG PUTIH KEPARAT YANG HANYA TAU BAWA BUDAYA XBERMORAL

    BalasPadam
  8. Stupid Ng Yen Yen..please dont say anything related to islam...malaysia got name because of MALAY land.Malay people mostly muslim.So,here is muslim country,Dont say anything that can make muslim hurts.

    BalasPadam
  9. Pelancong datang Malaysia untuk lihat kesenian dan budaya masyarakat Malaysia atau datang nak lihat dan sertai aktiviti tidak bermoral? Kalau pelancong datang sebab aktiviti xbermoral,baik diorang duduk negera diorang je sebab kat negara diorang pun banyak aktiviti xbermoral.

    Menteri Pelancongan tapi gagal memahami sebab utama pelancong datang ke Malaysia.

    FARISZ@AZ.Com

    BalasPadam
  10. apa pandangan Ulama Muda UMNO?

    bagus juga dapat dengar pandangan mereka dalam hal ini.

    lagipun perkara ini berkaitan dengan memelihara agama Islam.

    BalasPadam
  11. "Satu hari punya kes, malaysia boleh rugi berapa?"

    aku suke ayat nih...

    mmg menteri tu ckp ikut sedap mulut jer....benda sehari pon nak kecoh2

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...