Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 25 Januari 2011

GST sudah dilaksanakan?

Baiklah minggu neh dan minggu lepas terlalu banyak rakan2 facebook saya bertanya adakah GST sudah dilaksanakan di malaysia sedangkan ikut laws, GST sepatutnya ditangguhkan untuk perbahasan lanjut di parlimen pada tahun ini.

Mereka bertanya ada sebab nya. Mereka hadirkan bukti dalam group saya benci harga barang naik, sebuah group yang mana kita membincangkan hak2 pengguna yang telah tertindas akibat kenaikan harga barang yang dilihat sangat mendadak sejak dua tahun kebelakangan ini ataupun lebih tepat sejak RM = Rosmah Mansur = Mem jadi piem kita. Errr silap, jadi mem kepada piem kita, Najib Razak. Heh.

Berikut adalah antara gambar2 yang mereka SHARE di wall group terbabit ;



Aik.. makan satay pun ada GST ka?


Macam mana GST neh dikira aku pun tak sure sangat. Selama neh aku kurang pastilah samada bil astro dan broadband aku ada GST ke tidak, sebab selalu bayar tak guna bil pun.
Broadband aku mmg takde bill, bayar guna no broadband je, lepas bayar dapat resit, kalau apa2 hal check online.

Manakala bill astro pula selalu dapat lewat, so memang bayar dulu walaupun guna bill2 terdahulu.
Selain dari dua bill neh, memang aku tak guna line telefon rumah ke, maxis ke, apa2 ke, tapi ada rakan2 bagitau sekarang, seme bill termasuk bill telefon rumah pun ada GST.. aiyakk ada betul ka kawan?

Kalau ada betul, sebagai pengguna kita ada hak worr untuk mengetahui kenapa ini terjadi. Adakah kita telah ditipu sama seperti sebelum nya?
Jangan lupa sertai group ini, dan sharekan sebarang informasi yang berkaitan.

Ameno : Haizhhh apsal beria2 nak naikkan seme barang2 dan cukai segala bagai hah?

Share this

5 Responses to " GST sudah dilaksanakan? "

  1. Dah dpt resit Astro... lol

    dah ade tax tuh celah2 dlm resit

    pandai sungguh beliau menyorok

    ahahaha

    BalasPadam
  2. Gomen TAX dalam bil astro bermula Januari 2011 sama seperti yang diumumkan dalam belanjawan oktober lepas.

    Sebelum-sebelum ni mmg tak ada gomen tax

    BalasPadam
  3. salam :) projek mega 'botakkan kepala rakyat' ,kalau dulu bebudak dibotakkan kapla(kepala) sebab kencing malam,ini terbalik dibotakkan kapla sebab kena kencing,astagfirullah ,yang baik dari allah,yang buruk dari teman sendiri,untuk meniaga di tanah air sendiri akhirnya 'DIBEBANKAN'oleh riba-riba tersembunyi yang manafaatnya tidak nampak lansung melainkan memiskin rakyat . segala-galanya 'naik' kononnya untuk menjana rakyat ber'PENDAPATAN TINGGI' hanya mimpi disiang hari jika tidak rakus bak ALONG yang tidak ber'pedoman' ,amanah dah jadi nanah,yang kaya blh pakai rambut 'palsu' yang miskin botak kan kapla je, blh bernazar sekali,pakej tak yah beli shampoo pala lagi .

    oh malaya tanah tumpah darah nenek moyang ku,yang khianati tanah air kita akhirnya rakyat sendr atas dasar pembangunan yang akhirnya merosakkan anak bangsa.

    akhir kalam,ini la yang akan jadi amanah buat diri sendiri untuk menegur dari berdiam diri bilamana setiap butir kata akan dipersoalkan allah di hari pembalasan kelak,smg kita dibawah perlindungan allah dari fitnah akhir zaman

    . :) smg saudara terus maju jaya dan terus menulis.

    bangkit rakyat dari penzalim yang menindas dari dalam disebalik senyuman sinis yang menghina.

    BalasPadam
  4. saye org kajang.. ritu datang makan sate kajang.. dorg bukan serve pun.kene g counter dorg pastu buat order.. bayang kan klu 10 org datang g makan.. mau nk 10 org g counter buat order.. pekerja mcm bongok.. duk melepak je..

    BalasPadam
  5. saye org kajang.. ritu datang makan sate kajang.. dorg bukan serve pun.kene g counter dorg pastu buat order.. bayang kan klu 10 org datang g makan.. mau nk 10 org g counter buat order.. pekerja mcm bongok.. duk melepak je..

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...