Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 14 Disember 2017

Selepas Aishah Dimaki Kaw-Kaw Kini Penyokong PAS Kata FB Ustazah Hamidah Fake.

Berang dimaki gemuk dan diaibkan oleh individu yang dikenali dengan nama Ustazah Hamidah di Facebook, Aishah bangkit mempertahankan dirinya membalas cercaan itu dengan mengajak Ustazah Hamidah untuk bersua muka.

Bagaimanapun seruan itu tidak diendahkan oleh akaun Facebook Ustazah Hamidah sebaliknya pengendali akaun tersebut meminta Aishah menyertai PAS kembali jika betul ingin bertemu dengan dirinya.

Terdahulu Ustazah Hamidah menghina penyanyi yang menyertai program Gegar Vaganza musim ke 4 itu sebagai gemuk dan babi.


"Meluat Midah tengok penyanyi gemuk macam babi nama Aisyah ni tergedik-gedik macam suara dia tu sedap sangat. Dulu masa dia dalam Pas Midah minat juga pada dia tapi bila dia masuk Parti Ahli Neraka atau PAN memang midah meluat giler pada dia. Konon konon dia tu pakai tudung nak bagi orang ingat dia tu islamlah tapi sebenarnya munafik babi khadam Dap. Jom komen UP supaya orang Pan meroyan kikiki," katanya di Facebook.

Aishah yang diberitahu mengenainya kemudian memberikan respon di ruangan komen.


"Saya cabar Ustazah datang jumpa saya kalau berani cakap perkataan-perkataan ini di depan saya. Jangan berselindung di sebalik belakang muka yang bertutup tu," kata Aishah di post tersebut.

Aishah juga menjelaskan yang beliau ingin berjumpa dengan individu yang memaki hamunnya di Facebook itu.

"Meh jumpa saya wahai Ustazah Hamidah kalau nak maki orang biar depan-depan ke nak ticket free ke Gegar Vaganza. Jomlah saya panggil crew Astro shoot nak jumpa sangat, tatap wajah ustazah ni yang senang-senang membinatangkan orang lain," kata Aishah dalam satu kenyataan.

"Hahaha setakat ini je nak jawap?? Ada syarat bagai. Tak terfikir ke nak mintak maaf ke ko mengaibkan aku??? Tak takut kena saman ustazah, sekarang dah ada akta tau yang membolehkan orang yang diaibkan tuntut ganti rugi. Kau berselindung pada fake account still mesti masih boleh trace siapa di sebalik account penakut ko ni," tambah penyanyi itu lagi.

Sebaran Pro PAS
Dalam pada itu rata-rata penyokong PAS menafikan akaun FB Ustazah Hamidah ada kaitan dengan parti itu. Malahan mereka menyifatkan akaun FB Ustazah Hamidah adalah fake dan bertujuan melaga-lagakan orang ramai dengan PAS. Ada juga yang beranggapan akaun tersebut diwujudkan pihak musuh untuk menambahkan api kebencian terhadap ahli PAS dan perjuangan parti itu.

Bagaimanapun jawapan itu tidak mampu menyakinkan penyokong Pakatan Harapan terutamanya dikalangan pro Amanah.

"Ustazah Midah maki babi, khadam, mu kata penyamar. Mu maki khadam hari-hari mu pun penyamar sokong PAS ko," tulis Jali.

"Fake pula. Dah lama aku tengok dia maki Amanah. Dia buat poster PAN - Parti Ahli Neraka. Yang sokong PAS sebar. Kat WhatsApp sebar. Kawan aku sokong PAS pun sebar. Fake apa fake? Abah kau fake," kata Naim.

Ini bukan kali pertama Ustazah Hamidah menimbulkan polemik politik. Sebelum ini banyak pihak tampil mempersoalkan dalang disebalik akaun Facebook yang terkenal sebagai anti Amanah itu.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...