Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Oktober 2020

"Masa Nyawa Ikan Dulu Tak Pula Letak Syarat", Pimpinan PAS Sindir UMNO.

POLITIK | Berbeza pendekatan dengan Tuan Ibrahim Tuan Man, Iskandar Samad nampaknya mengambil pendirian lebih agresif bagi menegur tindakan UMNO yang mengumumkan sedang mempertimbangkan untuk keluar PN jika syarat baharu tidak dipenuhi oleh Perikatan Nasional.

Menulis di Twitternya, Iskandar Samad berkata rakyat dah nampak siapa yang ikhlas dan siapa yang mengejar kuasa.


"Kepada pemimpin politik yang hanya dikelilingi oleh kawan-kawan politik mereka, jenguklah rakyat di bawah. Mereka dah benci dengan permainan orang politik yang mengejar jawatan demi jawatan bukan untuk masa depan negara atau kebajikan rakyat. Rakyat nampak siapa yang ikhlas, siapa yang gila kuasa," tulisnya dalam kenyataan itu.

Iskandar turut menyindir dengan berkata, "Masa nyawa-nyawa ikan dulu, tak pula letak syarat," yang dipercayai ditujukan kepada UMNO yang mendesak PN untuk lakukan perundingan semula dengan menetapkan syarat-syarat baharu bagi memeterai kerjasama politik.

Ketika ini di sosial media, cybertroopers UMNO telah beramai-ramai melakukan attack mode dengan mensasarkan PPBM, PN dan TSMY. Apa yang turut menjadi tanda-tanya apabila mereka membangkitkan isu seperti RCI Tabung Haji, Arwah Adib sedangkan BN turut berada dalam kerajaan hari ini. - 14 Oktober 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...