Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 17 Mei 2020

Lot Kedai Bernilai RM150j di Berjaya Times Square, Bekas Pegawai Khalid Jawab Budiman.

Kenyataan Media | BUDIMAN MENGATA DULANG.

Beberapa hari lepas Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa mengumumkan bahawa DBKL akan membuka ruang perniagaan kepada bumiputera berniaga di Kompleks Membeli Belah Berjaya Times Square yang dimilik oleh DBKL bernilai RM150 juta.

Pelbagai komen dan ulasan diberikan. Ramai yang terkejut bagaimana dan kenapa nilai sebanyak RM150 juta dibelanjakan dan dibayar kepada Berjaya tetapi tidak terus kepada peniaga.

Malam tadi sekitar jam 11.34 pm, Budiman Mohd Zohdi, mantan Ahli Parlimen Sungai Besar memuatnaik ulasan di laman facebook mengatakan bahawa lot-lot kedai tersebut sudah dimiliki oleh DBKL sebelum Tan Sri Annuar Musa menjadi Menteri Wilayah Persekutuan.

Budiman seterusnya menyatakan bahawa tindakan Tan Sri Annuar adalah menyelesaikan masalah bukan seperti pentadbiran PH sebelum ini.


Dimaklumkan bahawa selama kami mentadbir Kementerian Wilayah Persekutuan sebelum ini, DBKL tidak pernah sekali pun memaklumkan mereka memiliki lot-lot kedai bernilai RM150 juta ini. Isu ini tidak pernah dibawa ke peringkat Kementerian.

Selama pentadbiran kami juga, tiada sebarang arahan dikeluarkan kepada DBKL untuk mendapatkan lot-lot kedai di Berjaya Times Square dengan nilai RM150 juta tersebut.

Jika Budiman mengatakan ianya telah wujud sebelum Tan Sri Annuar menjadi Menteri Wilayah Persekutuan, ianya dilakukan di bawah pentadbiran Menteri sebelumnya iaitu Tengku Adnan Mansor.

Budiman menempelak PH yang kononnya hanya tahu menyalahkan pentadbiran terdahulu tetapi Budiman juga mengata dulang paku serpih.

Selama 22 bulan pentadbiran kami di Kementerian Wilayah Persekutuan, pelbagai isu dan masalah yang dilakukan pentadbiran terdahulu telah diambil perhatian dan diatasi.

Skandal penjualan tanah milik DBKL ditangani sepenuhnya sehingga DBKL berjaya mendapat hasil setengah bilion atau RM482 juta.

Saudara Budiman perlu kemukakan bukti, lot bernilai RM150 juta tersebut dimiliki oleh DBKL atas arahan siapa? Jangan hanya membaling batu sembunyi tangan.

Zulhazmi Shariff 
Mantan Pegawai Tugas-Tugas Khas II
Kepada Menteri Wilayah Persekutuan
17 Mei 2020
24 Ramadhan 1441

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...