Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 20 Mei 2020

Kalau Nak Khianat Saya Dah Terima Jawatan Jadi PM PN Kata Tun.

POLITIK | Pergaduhan dua kem utama dalam PPBM nampaknya semakin memuncak apabila Tun Mahathir membuat cabaran terbuka kepada pihak yang mendedahkan sebahagian kandungan perbincangan Ahli Majlis Tertinggi PPBM yang berlangsung pada 24 Feb 2020 yang lalu.


Rakaman itu yang didedahkan semalam menjadi tular dan menimbulkan kemarahan penyokong PH terutamanya dikalangan pro DAP dan Anwar.

Ini kerana suara yang dipercayai Tun Mahathir dipetik sebagai berkata,"cumanya, saya pun tak suka kepada DAP. Tak suka kepada Anwar," telah menyebabkan penyokong PH berasa tertipu dan seperti diperdayakan oleh bekas Perdana Menteri ke 7 itu.

Sementara itu, Tun yang memberikan kenyataan berhubung rakaman viral itu juga tidak menafikan kesahihan audio itu melainkan hanya menegaskan ia adalah versi yang telah disunting atas alasan ada pihak yang mempunyai niat jahat terhadapnya.

"Ada yang berniat jahat menyebarkan klip audio saya yang jelas disunting.‬

‪Saya cabar mereka keluarkan rakaman penuh mesyuarat MPT.‬

‪Saya kekal setia bersama rakan rakan yang berjuang dengan saya sebelum PRU-14.‬

Kalau betul saya mahu mengkhianati mandat rakyat, saya boleh lakukan dahulu apabila dicalonkan sebagai Perdana Menteri Perikatan Nasional.‬

‪Saya tolak. Susah & senang, kita bersama," katanya dalam satu kenyataan hari ini. - 20 Mei 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...