Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 3 Mac 2020

Aktivis Jawab Pendedahan ZF Zamir.

Wan Zamzahidi Wan Zahid | Hari ini beberapa orang sahabat tag aku pada satu status oleh ZF Zamir yang merupakan salah seorang pegawai khas kepada Dr Maszlee Malek sewaktu beliau menjadi Menteri Pendidikan. 


Aku sebenarnya dah tahu tentang perkara ini lama dahulu, kerana bersama beberapa orang sahabat di PSM, kami yang mengendalikan kes pekerja kebersihan sekolah yang kehilangan sumber pendapatan dalam sekelip mata apabila kontrak baru dilaksanakan pada Jun 2019.

Ya, kami yang membawa mereka ke Jabatan Perhubungan Perusahaan. Ya, kami parti nyamuk yang dihina kalah hilang deposit ini lah yang bersusah payah membawa mereka ke hulu ke hilir dari JPP, bawa ke Socso, bawa ke Mahkamah Perusahaan di Putrajaya. Kami yang dikutuk sebagai sesat dan tidak beragama ini lah.

Aku ingat lagi masa kali kedua aku bawa sebahagian mereka ke JPP di Wisma Persekutuan di Kuantan ni, aku terpaksa naik bas kerana duit dalam poket aku hanya ada sekitar RM20. Minyak kereta dari rumah aku di Pekan nak ke Kuantan, pergi balik mungkin lebih dari RM20.

Aku yang kemudiannya terpaksa belanja duit Grab dari baki tolak tambang bas tu untuk ke Socso pulak sebab ada seorang pekerja kebersihan 'sangkut' tak boleh nak buat aduan ke Socso. Aku rasa sendiri ni. Bukan tulis atas dengar cakap dari orang lain.

Kenapa aku cerita semua ni hari ni? Sebab hari ni baru ZF Zamir nak bercerita tentang masalah sebenar yang berlaku bila MOF potong peruntukan untuk kontrak kebersihan dan kawalan keselamatan sekolah. Butohlah kau ZF Zamir!!!

Kenapa hari ni baru kau nak cerita semua benda ni? Kenapa tidak sewaktu aku mesej kau tiap-tiap hari bertanya benda ni dulu? Kenapa? Kenapa kau bagi 'bluetick' saj apada pertanyaan aku? Apa faedahnya kau cerita sekarang sewaktu apa yang kau luahkan tu sudah tidak bermakna satu sen pun pada golongan yang hilang mata pencarian ni?

Dari bulan Mac 2019 kami ke Putrajaya, jumpa sendiri Dr Maszlee, masa tu kau buat apa? Garu telor dalam pejabat berhawa dingin?

Dari bulan Jun 2019 kami mengusung kelompok demi kelompok pekerja yang kehilangan mata pencarian untuk ke JPP, ke SOCSO dan ke mana lagi bagi menuntut hak, masa tu kau buat apa wahai ZF Zamir?

Kenapa waktu kau ada dalam pejabat kau tak cakap perkara ni? Syok sangat garu telor dalam pejabat berhawa dingin sampai lupa semuanya?

Kau jangan nak salahkan DAP semata-mata, sedangkan orang macam kau yang jadi kaduk naik junjung juga menyumbang kepada semua kesusahan ini. Aku tak sentuh lah tentang kejatuhan kerajaan PH sebab lantaklah, semua sama saja, tapi aku salahkan kau sebab kau adalah orang yang tahu tentang benda ni tapi kau tak buat apa-apa. Tak buat apa-apa. Kau tahu bahawa lebih kurang 50 ribu pekerja kehilangan mata pencarian tapi sebab kau sayangkan jawatan kau dalam pejabat berhawa dingin tu, kau diamkan semuanya.

Aku tak nak babikan kau ZF Zamir sebab manusia macam aku tahu bahawa babi pun tak seteruk manusia macam kau ni ZF Zamir. Mungkin manusia macam kau tak pernah tahu sebab manusia macam kau sebenarnya lebih hina dari babi.

Salam jari tengah untuk manusia macam kau ni ZF Zamir. - 3 Mac 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...