Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 12 Februari 2020

"Cukuplah Layan Orang Politik Macam Raja," - Amerul Affendi.

SOSMED | Pelakon filem One Two Jaga, Amerul Affendi, berkata orang politik tidak seharusnya dilayan bagaikan raja kerana golongan ini bekerja untuk rakyat dan dipilih oleh rakyat. 


Pelakon berusia 33 tahun itu berkata demikian di Twitternya pada Selasa.

"Cukup-cukuplah layan orang politik tu macam raja. Pun*** betul lah! Dia orang tu bekerja untuk kita, balaci kita. Kita yang pilih mereka," tulisnya dalam kenyataan itu.


Walaupun tidak dinyatakan secara tepat, kenyataan Amerul itu dipercayai ada kaitan dengan tekanan yang diterima oleh beberapa pelawak tempatan dan kumpulan Drama Band yang diserang hebat oleh penyokong partisan tertentu kerana berang pemimpin pujaan mereka dikritik dalam acara seni.

Kenyataan Amerul itu turut disokong oleh pengikutnya di sosial media.

Sir Eito Abdul Halim : Orang pilitik tu dah memang kite maklum perangai dia, yang tak boleh blah tu supporter dia oi! Padahal kerja makan gaji cukup bulan je. Adoiii..

Pyan : Betul. Ini tak habis-habis bila ada program nak kena setup kerusi sedap makan sedap untuk diorang. Diorang tu lebih dari mampu, layan sama rata je. Kalau dia complain, jerit ramai-ramai kau tu wakil rakyat. Ingat!!!!

Jemi : Kan!!! Kata bekerja untuk rakyat, tapi bila turun padang... tup2 rakyat pula terpaksa bekerja keras untuk depa.... phui!!!

Lilith : Bukan mereka sahaja yang kaya raya tetapi sekeluarga termasuklah adik beradik dan saudara mara mereka sekali buat rumah atas satu tanah besar yang sangat lapang. Kiranya, boleh buat kampung untuk menempatkan saudara sendiri. Logik ke kaya macam itu sekali???

Jeck Rizal : Rezeki Allah dah tentukan. Bukan ditangan wakil rakyat atau orang politik geng... jadi tak perlu jilat.😆

Sebagai rekod, kumpulan RARE yang terdiri dari Ilya, Ropie dan Ajak Shiro telah membuat permohonan maaf secara terbuka kerana mengkritik kerajaan dalam program Maharajalawak manakala Drama Band juga memohon maaf kerana menyindir Rosmah dan Najib dalam acara #AJL34. - 12 Februari 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...